توافق دولت شیلی و احزاب مخالف برای اصلاح قانون اساسی با همه پرسی

به گزارش پرسینا بلاگ، دولت شیلی و احزاب مخالف آن برای اصلاح قانون اساسی این کشور به وسیله برگزاری همه پرسی به توافق رسیدند.

توافق دولت شیلی و احزاب مخالف برای اصلاح قانون اساسی با همه پرسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله، نمایندگان دولت شیلی و احزاب مخالف آن صبح روز آدینه به وقت محلی توافق نامه ای را برای اصلاح قانون اساسی این کشور به وسیله برگزاری همه پرسی امضا کردند.

نمایندگان دولت شیلی و احزاب مخالف آن پس از توافق با یکدیگر برای اصلاح قانون اساسی طی بیانیه ای اعلام کردند قانون اساسی جدید در ماه آوریل (حدود 5 ماه بعد) به همه پرسی گذاشته خواهد شد تا مردم شیلی در خصوص آن تصمیم بگیرند.

قانون اساسی کنونی شیلی از سال 1980 یعنی دوران دیکتاتوری آگوستو پینوشه بر جای مانده است و به همین دلیل بسیاری از مردم شیلی، آن را مخالف اصول دموکراتیک می دانند.

کشور شیلی که یکی از ثروتمندترین کشورهای آمریکای لاتین است، طی هفته های اخیر در پی افزایش قیمت بلیط وسایل نقلیه عمومی (مترو و اتوبوس) شاهد اعتراضات گسترده ای بوده است. این اعتراضات سراسری حدود 20 کشته و 2000 زخمی بر جای گذاشته اند و به افت ارزش پول ملی شیلی و کاهش شاخص بازارهای اقتصادی این کشور نیز منجر شده است.

.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2472

به "توافق دولت شیلی و احزاب مخالف برای اصلاح قانون اساسی با همه پرسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق دولت شیلی و احزاب مخالف برای اصلاح قانون اساسی با همه پرسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید