آب گل آلود آرامکو و صیادی به اسم ترامپ

به گزارش پرسینا بلاگ، اظهارات روز جاری پمپئو و متهم کردن ایران به مشارکت در انجام عملیات بر علیه پالایشگاه آرامکو و تاکید بر این گزاره که این اقدام، اعلان جنگ مستقیم به عربستان است نشان می دهد که امریکا با فضاسازی های غیر واقعی بدنبال قرار دادن پوست خربزه زیر پای سعودی ها و فروش سلاحهای جدیدو دوشیدن مجدد این کشور به بهانه باصطلاح مهار ایران است.

آب گل آلود آرامکو و صیادی به اسم ترامپ

به گزارش خبرنگاران به نقل از نورنیوز، وزیر امور خارجه امریکا امروز گفت که با شرکای اروپایی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی در خصوص تشکیل ائتلافی برای مهار ایران رایزنی نموده است.

این اظهارات پس از نمایش تبلیغاتی عربستان سعودی و نشان دادن بعضی قطعات سوخته و بی نام نشان و ادعای ایرانی بودن تجهیزات استفاده شده در حمله پهپادی به تاسیسات نفتی این کشور، بیان شده است.

پمپئو همچنین مدعی شد:حمله به تاسیسات عربستان نه از یمن، بلکه از ایران بوده و این اقدام اعلان جنگ مستقیم علیه عربستان سعودی است.

ترامپ رییس جمهور این کشور نیز پیش از این در واکنش به حمله پهپادی به تاسیسات نفتی ارامکو گفته بود: منتظر اعلام نظر عربستان سعودی در خصوص عامل حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی این کشورهستیم اما واقعیت این است که به عربستان سعودی حمله شده نه امریکا.

اظهارات روز جاری پمپئو و متهم کردن ایران به مشارکت در انجام عملیات بر علیه پالایشگاه آرامکو و تاکید بر این گزاره که این اقدام، اعلان جنگ مستقیم به عربستان است نشان می دهد که امریکا با فضاسازیهای غیر واقعی بدنبال قرار دادن پوست خربزه زیر پای سعودیها و فروش سلاحهای جدیدو دوشیدن مجدد این کشور به بهانه باصطلاح مهار ایران است.

سعودیها همه کوشش خود را نموده اند که امریکا به نیابت از عربستان وارد نزاع با ایران گردد لیکن مجموعه شواهد و قرائن نشان می دهد که ترامپ رویکرد معکوس را در پیش گرفته و قصد دارد بدون پرداخت هزینه مادی و انسانی عربستان را وارد باتلاقی کند که خارج شدن از آن نیازمند پرداخت میلیاردها دلار هزینه جدید است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1560

به "آب گل آلود آرامکو و صیادی به اسم ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب گل آلود آرامکو و صیادی به اسم ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید