&shyسفر رئیس جمهوری فرانسه به لهستان لغو شد

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران - خبرنگاران - سفر رئیس جمهوری فرانسه به لهستان که قرار بود در نیمه نخست امسال میلادی صورت بپذیرد، به دلایل نامشخصی لغو و به زمان دیگر موکول شد.

&shyسفر رئیس جمهوری فرانسه به لهستان لغو شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ورشو، منابع دیپلماتیک در ورشو روز سه شنبه اعلام کردند : سفر رییس جمهوری فرانسه به لهستان که قرار بود در روزهای هشتم و نهم ماه آوریل سال جاری انجام گیرد به توصیه مقامات لهستانی به تعویق افتاد.

پیش تر ناتالی لوآزو وزیر امور اروپایی فرانسه هدف از سفر مکرون به لهستان را بهبود روابط فرانسه و لهستان عنوان نموده و گفته بود: انتظار می رود این سفر روزنه جدیدی در روابط دو کشور باشد.

به گزارش خبرنگاران، روابط پاریس - ورشو در پائیز 2016 به دلیل اینکه لهستان قرارداد خرید 50 فروند بالگرد نظامی از فرانسه را لغو کرد تا از آمریکا هواپیمای نظامی خریداری کند، رو به سردی گرایید و تنش های بین دو کشور بالا گرفت. پاریس در آن تاریخ با سرزنش اقدام ورشو، آن را خیانت نامید.

جاکیچ کژاپوتوویژ وزیر امور خارجه لهستان با انتقاد از پایبند نبودن فرانسه به بودجه اتحادیه اروپا، معتقد است که پاریس درحال شکستن قانون اروپایی است و کمیسیون اروپا بر تخطی آشکار این کشور چشم بسته است.

کژاپوتوویژ همچنین از رئیس جمهوری فرانسه به اتهام آنچه وی فشار بر تظاهرکنندگان موصوف به جلیقه زردها خواند، انتقاد کرد و سیاست مکرون را گواهی بر ضعف دولت او دانسته بود.

در ماه دسامبر 2018 (دی 97)، وزیر خارجه لهستان پس از سرکوب خشونت آمیز اعتراضات در پاریس، فرانسه را مرد بیمار اروپایی نامید.

وی در مصاحبه ای گفته بود: اظهاراتش به این معنی است که فرانسه به اصلاحات سخت احتیاج دارد.

شبک**اروپام**9041**1392

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 270

به "&shyسفر رئیس جمهوری فرانسه به لهستان لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "&shyسفر رئیس جمهوری فرانسه به لهستان لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید