50 میلیارد تومان برای خدمات درمانی بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص داده شد

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار برای ارائه خدمات درمانی به 80 هزار بیمار خاص و صعب العلاج تحت حمایت این نهاد اطلاع داد.

50 میلیارد تومان برای خدمات درمانی بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص داده شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، حسین خدرویسی با بیان اینکه بیش از 80 هزار بیمار صعب العلاج و خاص تحت حمایت کمیته امداد هستند، ادامه داد: ارایه خدماتی درمانی بر اساس بسته خدمتی بیمه مکمل به هفت هزار بیمار خاص با اعتباری معادل 6 میلیارد تومان در سال گذشته صورت گرفته است.

وی به پرداخت ماهانه 150 هزار تومان به عنوان هزینه نگهداری در منزل برای 15 هزار بیمار صعب العلاج اشاره نمود و گفت: ارایه خدمات درمانی بیمه مکمل به 74 هزار نفر بیمار صعب العلاج تحت حمایت با مبلغ 44 میلیارد تومان از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه سلامت خانواده های تحت حمایت است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با تاکید بر لزوم ارتقای کمی و کیفی شاخص های بهداشتی و پیشگیرانه برای مددجویان، اعلام نمود: برای 400 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش امداد با اولویت مناطق محروم، خدماتی از قبیل غربالگری انواع بیماری های غیر واگیر، برگزاری کلاس های آموزش بهداشت و سلامت، تحویل سبد اقلام بهداشتی و ... با هزینه ای بالغ بر مبلغ هشت میلیارد تومان در سال گذشته انجام شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه برطرف سوء تغذیه بچه ها زیر پنج سال تاکید نمود: برای 137 هزار نفر کودک زیر پنج سال که از سوی مراکز بهداشت به امداد معرفی شده اند، سبد غذایی ماهیانه به ارزش 100 هزار تومان واریز می گردد.

خدرویسی برنامه برطرف سوء تغذیه مادران باردار و شیرده را از دیگر برنامه های کمیته امداد برای ارتقای سلامت جامعه هدف و نیازمندان مطرح کرد و گفت: برای 2 هزار از نفر از مادران باردار و شیرده تحت پوشش کمیته امداد، ماهیانه سبد غذایی به ارزش 100 هزار تومان ارائه می گردد و تا به امروز مبلغ حدود 1,5 میلیارد تومان به همین منظور هزینه شده است.

وی با اشاره به واگذاری خدمات درمانی مددجویان در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت به سازمان بیمه سلامت ایران، اضافه نمود: تا سرانجام سال 98 بیش از 600 هزار دفترچه برای این دسته از مددجویان صادر و خدمات درمانی آنها تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران نهاده شد.

معاون کمیته امداد اضافه نمود: باوجود واگذاری خدمات درمانی مددجویان شهری به سازمان بیمه سلامت، ارائه خدمات بیمه مکمل به همه خانواده های تحت حمایت همچون گذشته تداوم داشته و در همین زمینه 133 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

4145

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4085

به "50 میلیارد تومان برای خدمات درمانی بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 میلیارد تومان برای خدمات درمانی بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید