21 شهر آلوده دنیا در هند

به گزارش پرسینا بلاگ، در گزارش 2019 دنیای کیفیت هوای IQAir فهرست آلوده ترین شهرهای دنیا در سال 2019 میلادی منتشر شده است.

21 شهر آلوده دنیا در هند

به گزارش خبرنگاران، در این فهرست هند با 21 شهر از 100 شهر آلوده جهان، مقام نخست را در میان کشورهایی با بیشترین میزان آلودگی به خود اختصاص داده است. همچنین از 10 شهر نخست آلوده جهان، شش شهر در هند قرار دارند.

در جدول اعلام شده، شهر قاضی آباد در ایالت اوتار پرادش هند در صدر آلوده ترین شهرهای جهان قرار گرفته است.

از سوی دیگر پکن که سال ها در شمار آلوده ترین شهرهای جهان محسوب می شده اکنون با اتخاذ تدابیر محیط زیستی برای اولین بار از جمع 200 شهر نخست این فهرست خارج شده است. با این حال از 100 شهر آلوده جهان، 48 شهر همچنان از کشور چین هستند.

در عین حال سه شهر گوجرانواله، فیصل آباد و رائی وند پاکستان در میان 10 شهر اول آلوده جهان قرار دارند. متوسط ذرات معلق کوچک تر از 2.5 میکرون در این کشور 65.8 برآورد شده است که این میزان شش برابر میزانی است که آژانس محافظت از محیط زیست ایالات متحده آن را مجاز دانسته است.

میزان استاندارد آلاینده ها براساس سازمان جهانی بهداشت 10 واحد در میلیارد است. در حال حاضر قوانین اتحادیه اروپا حداکثر حد مجاز غلظت ذرات معلق در هوا را 25 واحد تعیین نموده است. با این حال این عدد در بعضی از کشورها از جمله استرالیا حداکثر 7 واحد تعریف شده است.

ذرات میکروسکوپی کوچک تر از 2.5 میکرون برای بدن مضر محسوب می شوند چرا که می توانند به شش ها و رگ های قلبی نفوذ نمایند. این ذرات حاوی آلاینده هایی همچون سولفات، نیترات ها و کربن سیاه هستند و قرار دریافت در معرض آن ها می تواند باعث ابتلا به ناراحتی های قلبی و بروز اختلال در سیستم ایمنی بدن گردد.

به گزارش یورونیوز، بنابر آمار سازمان جهانی بهداشت جهانی، سالانه دستکم هفت میلیون نفر در اثر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، عفونت در دستگاه تنفسی و سرطان ناشی از آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می شوند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3477

به "21 شهر آلوده دنیا در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "21 شهر آلوده دنیا در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید