کسانی که ناخن می خورند در معرض کرونا هستند

به گزارش پرسینا بلاگ، سلامانه/ کسانی که عادت به ناخن خوردن دارند، بیشتر به بیماری ها و مخصوصا بیماری های گوارشی مبتلا می شوند.

کسانی که ناخن می خورند در معرض کرونا هستند

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر وزارت بهداشت به تشریح علایم جدید بیماری کرونا و افزایش شیوع کرونا با ناخن جویدن پرداخت.

مینو محرز در پاسخ به این سوال که ناخن جویدن موجب افزایش ابتلا به کرونا می شود، گفت: توصیه پزشکان در این بیماری شستن مداوم دست هاست تا از ابتلا به این بیماری جلوگیری شود، مسلما کسی که عادت به ناخن خوردن دارد، بیشتر به بیماری ها و مخصوصا بیماری های گوارشی مبتلا می شوند.

اگر ناخن می جوید حتما دست هایتان را بشویید

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در این شرایط کرونایی که همه پزشکان به طور مرتب توصیه بر شستن مداوم دست ها دارند، اگر فردی فراموش کند که دست های خود را ضدعفونی کند و عادت هم به ناخن خوردن داشته باشد، قطعا به این بیماری دچار خواهد شد و علت اصلی آن به نشستن دست ها و خودداری از ضدعفونی آن ها برمی شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علایم جدید کرونا چیست و مسائل گوارشی مساله جدیدی مبتلایان به این بیماری است، گفت: به هر میزان که این بیماری در جهان بیشتر گسترش پیدا کرد، فرایند بالینی متفاوت تری از آن گزارش شد. برای مثال در چین بیشتر با تب و سرفه و علایم ریوی روبه رو شدیم و همه گمان می کردند که این تنها علایم این بیماری است در حالی که میلیون ها نفر با علایم دیگری از این بیماری روبه رو شدند.

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: کرونا علایم ریوی، گوارشی، عصبی پوستی و عروقی دارد و به نوعی این ویروس با همه نوعی علایم تظاهر بالینی خود را نشان داده است.

علائم کرونا تغییر نموده است

وی ادامه داد: در واقع ویروس تغییری ننموده است، اما به دلیل افزایش مبتلایان به این بیماری، با علایم جدیدی از این بیماری روبرو شدیم. به طور کلی علایم کرونا متفاوت است و همزمان ممکن است یک فرد با علایم گوارشی و فرد دیگری با علایم تب و سرفه مسائل ریوی به این بیماری دچار شود.

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که مردم در شرایط فعلی با چه علایمی باید به مراکز درمانی روبرو نمایند، توضیح داد: آنچه همچنان در بیماری کرونا شایع است، تب و تنگی نفس است که حتی در افرادی که با علایم گوارشی روبرو می شوند هم تب و تنگی نفس وجود دارد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4518

به "کسانی که ناخن می خورند در معرض کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسانی که ناخن می خورند در معرض کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید