چیدمان آشپزخانه کلاسیک

به گزارش پرسینا بلاگ، برای این که قلب خانه شما همواره تپنده باشد، اولین و مهم ترین کار این است که با عناصر مختلف این زیبایی و گرمی را به آن تزریق کنید. چیدمان آشپزخانه کلاسیک می تواند به خوبی به شما یاری کند که در آشپزخانه احساس راحتی کنید و از کار کردن در آن لذت ببرید.

چیدمان آشپزخانه کلاسیک

اگرچه دکوراسیون باید متناسب با سلیقه شما باشد؛ اما مشورت گرفتن از متخصصان حرفه ای تضمین می نماید که همه چیز اصولی و در عین حال، مطابق انتظار و میل شما پیش برود. به این ترتیب، می توانید زیبایی را به خانه خود دعوت کنید و اجازه دهید چشم همه از این همه زیبایی خیره بماند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به ابعاد مختلف این موضوع بپردازیم.

آشپزخانه کلاسیک ساده

آشپزخانه قلب هر خانه ای محسوب می شود و به همین علت، ضروری است تا برای زیباتر شدن آن دست به کار شوید. چیدمان آشپزخانه کلاسیکهرگز قدیمی نمی شود و می تواند در عین سادگی زیبا بماند. از ویژگی های این طراحی آن است که با یاری عناصر و موارد مختلف می توان حسی گرم و خوشایند را برای اعضای خانواده ایجاد کند. علت این امر به استفاده از چوب به عنوان اصل مهم در چیدمان منزل برمی شود. به این ترتیب، می توانید از چوب یا مصالح طرح چوب در بخش های مختلف آشپزخانه بهره ببرید.

کابینت و کف پوش از جمله مواردی هستند که می توانید با استفاده از فاکتورهای کلاسیک زیبایی آن ها را دو چندان کنید. علاوه بر استفاده از طراحی چوب، می توانید کابینت ها را برخلاف طرح های مدرن از کف تا سقف پوشش دهید تا فضای بیشتری به کابینت ها و لوازم خانگی بدهید. با این وجود، باید بدانید که کدام موارد دقیقاً از نمادهای یک طراحی کلاسیک و زیبا محسوب می شوند.

انواع مدل کابینت برای آشپزخانه کلاسیک

برای داشتن چیدمان آشپزخانه کلاسیک می توانید جزئیات زیادی را در نظر بگیرید. از شیرآلات گرفته تا نورپردازی، همه و همه می توانند در طراحی کلی مورد نظر شما مؤثر باشند؛ اما نباید فراموش کنید که آنچه ابتدا می تواند چشم ها را به خود خیره کند، بزرگ ترین عنصر موجود یعنی کابینت است. آن ها می توانند به شما یاری نمایند تا عیوب آشپزخانه را بپوشانید و با ایجاد حسی نوستالژیک، گرمی را به آشپزخانه خود برگردانید. انواع مختلفی از کابینت وجود دارند که می توانند در این مسیر به شما یاری نمایند. ما در ادامه آن ها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

کابینت کلاسیک ممبران

به طور کلی، ممبران نوعی مواد است که اغلب برای روکش کردن از آن استفاده می شود. این پوشش از فشردن چند لایه پی وی سی روی سطح ام دی اف به وجود می آید. مدل کابینت ممبران که در چیدمان آشپزخانه کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند، به علت این که خاصیت آنتی باکتریال دارند، توانسته اند از سمت سازمان جهانی بهداشت مورد تأیید قرار بگیرند. از آنجایی که لبه های ممبران به صورت طبیعی صاف نیستند، ضروری است تا حتماً لبه های کابینت را با نوارهای آلومینیومی یا پی وی سی و حتی در نمونه های کلاسیک تر با مواد چوب تکمیل نمایند.

کابینت کلاسیک انزو

انزو در واقع برگرفته از طراحی یک کارخانه بسیار معروف بوده که توانسته است توجه همه را به خود جلب کند. در این طراحی که بی شباهت به کابینت وکیوم نیست، مغزی از ام دی اف وجود دارد و با یاری دستگاه فشار، یک روکش دو لایه اطراف آن را می پوشانند. در این کابینت ها قطر مغزی بسیار بیشتر از سایر نمونه های مشابه است. این امر در کنار دو لایه ای که این کابینت ها بیشتر از سایر کابینت ها دارند، محصولی مقاوم تر در اختیارتان قرار می دهد. تنها نکته در خصوص این محصول این است که قطر لبه آن نسبت به کابینت هایی مانند وکیوم بسیار کمتر است.

کابینت کلاسیک ام دی اف

یکی از اصلی ترین نمونه هایی که در چیدمان آشپزخانه کلاسیک مورد توجه قرار می گیرد، کابینت هایی است که از ام دی اف فراوری شده اند. به طور کلی، ام دی اف تخته ای است که جنس آن از فیبر تشکیل می شود. فیبر مورد نظر نیز متشکل از بقایا و تراشه های چوبی است که با یاری رزین به یکدیگر متصل شده اند.

در نهایت، برای تکمیل این کابینت یک لایه لاک مات روی آن کشیده می شود. ام دی اف را با هر دکوراسیونی می توانید هماهنگ کنید و علاوه بر این که محصولی کاربردی است، ظاهر زیبا و کلاسیکی را با رنگ و بوی طبیعت در اختیارتان قرار می دهد. بعلاوه این محصول به علت داشتن یکپارچگی بسیار زیاد، عمر مفید بسیار بالایی دارد.

مدل جزیره برای آشپزخانه کلاسیک

یکی از زیباترین اقداماتی که می تواند چیدمان آشپزخانه کلاسیک را برای شما مدرن سازد، استفاده از طراحی جزیره برای آشپزخانه است. شاید این روش به تازگی وارد دنیای طراحی دکوراسیون شده باشد؛ اما این قابلیت را دارد که خود را با هر چیدمانی هماهنگ کند. این نوع طراحی در واقع یک روش مدولار و پرطرفدار است که به شما یاری می نماید تا بتوانید برای هر بخش آشپزخانه خود برنامه ریزی کنید و از این همه فضا لذت ببرید.

طراحی جزیره ای علاوه بر این که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تعداد زیادی کابینت در اختیار داشته باشید، به شما یاری می نماید تا بتوانید کابینتی را انتخاب کنید که یک عنصر از طراحی کلاسیک محسوب می شود. ترکیب جزیره و کابینت های بالا می تواند یک ترکیب برنده محسوب شود که در عین گرم کردن فضا و حس نوستالژیکی که طرح چوب برای شما القا می نماید، رگه های مدرنیته و طراحی مینیمالیستی را نیز به همراه آورد.

انتخاب رنگ برای آشپزخانه کلاسیک

نباید فراموش کنید که هر رنگی نمی تواند شما را به چیدمان آشپزخانه کلاسیک نزدیک کند. بعلاوه از آنجایی که طرح های کلاسیک حالت مادام العمر دارند، اگر از رنگ نامناسب بهره ببرید، نمی توانید به این هدف برسید؛ چراکه پس از مدتی بعضی از رنگ ها چشم را دچار خستگی می نمایند یا از زیبایی اولیه دور می شوند. بعلاوه دقت کنید که انتخاب رنگ هایی که ترند دنیای مد هستند، نمی توانند تضمین نمایند که طراحی آشپزخانه شما ابدی خواهد بود.

برترین کار این است که بتوانید رنگی گرمی را برای فضای آشپزخانه انتخاب کنید تا مکمل طراحی کلاسیک شما باشد. رنگ های سفید، خاکستری، آبی و سبز برترین انتخاب ها هستند. تنها باید توجه کنید که تناژ رنگی و سایه روشن ها رعایت می شوند تا نتیجه زیباتر شود. همان قدر که رنگ گرمی مانند قرمز اشتها را تحریک می نماید، رنگ هایی مانند سفید علاوه بر این که انرژی مضاعفی دارند، احساس تمیزی بیشتری برایتان به ارمغان می آورند. بعلاوه دستتان در انتخاب لوازم خانگی متناسب با این رنگ نیز کاملاً باز است.

رنگ خاکستری رنگی خنثی بوده که به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شاید تصور کنید که این رنگ یک رنگ بسیار سرد است؛ اما با سایه روشن مناسب یا استفاده از چند رنگ گرم نامحسوس مانند زرد در بخش هایی از این ترکیب می توانید گرما را به آن بازگردانید. خاکستری به سادگی با هر ترکیب رنگی هماهنگ می شود. بعلاوه این رنگ برترین گزینه برای کانتر آشپزخانه است؛ چراکه کمتر کثیفی را نشان می دهد و احتیاج نیست مدام دستمال گردگیری دستتان باشد.

سخن پایانی

اگر عاشق خانه خود هستید، باید کوشش کنید که با هر ترفندی که می توانید زیبایی و گرمی را به آن هدیه دهید. استفاده از طراحی های دقیق و مجذوب کننده می تواند این کار را برای شما تسهیل کند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که یا خودتان دست به کار شوید و فاکتورهای مهم را انتخاب کنید یا از یک فرد حرفه ای در این زمینه یاری بگیرید.

چیدمان آشپزخانه کلاسیک می تواند حس گرم و خوشایندی را برای قلب خانه شما به ارمغان آورد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که با متخصصان حرفه ای و کاربلد دکوراسیون داخلی مشورت کنید و نظر آن ها را در این زمینه جویا شوید تا نتیجه به همان زیبایی شود که تصور می کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 2 خرداد 1402 بروزرسانی: 2 خرداد 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8250

به "چیدمان آشپزخانه کلاسیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیدمان آشپزخانه کلاسیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید