وجود ظرفیت راه اندازی 3 واحد پتروشیمی در کردستان

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/کردستان استاندار کردستان به ظرفیت موجود در استان برای راه اندازی سه واحد پتروشیمی اشاره و گفت: یک واحد پتروشیمی در استان در حال احداث است که در سال جاری به بهره برداری می رسد و برای 2 واحد دیگر نیز موافقت های اولیه اخذ شده و با سرمایه گذاران نیز رایزنی های لازم اجرا شده است.

وجود ظرفیت راه اندازی 3 واحد پتروشیمی در کردستان

به گزارش خبرنگاران، عبدالمحمد زاهدی، شامگاه پنج شنبه(29 مهرماه) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کردستان اظهار کرد: یکی از مهم ترین مباحث در تحقق اقتصاد مقاومتی که باید به آن توجه شود استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات مناطق کشور است.

وی اضافه کرد: هر منطقه از کشور دارای ظرفیت های مختص به خود است که با بهره گیری از آن ها می توان سیاست های اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشید.

استاندار کردستان گفت: اگر به همه نقاط کشور توجه نشود توسعه نامتوازنی را در کشور شاهد خواهیم بود و فاصله میان مناطق توسعه یافته و کمتر توسعه یافته بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: کردستان به عنوان یک استان کمتر توسعه یافته، ظرفیت های بسیار خوبی را برای رسیدن به توسعه و ایفای نقش در توسعه ملی در اختیار دارد.

زاهدی به ظرفیت های مختلف استان در بخش کشاورزی، معدن و گردشگری اشاره و در ادامه گفت: ما دارای دو مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه هستیم که فقط در مرز باشماق سالانه 6 میلیارد دلار ترانزیت و 500 میلیون دلار صادرات غیرنفتی صورت می گیرد.

وی شرح داد: هم چنین مرز سیرانبند بانه نیز دومین مرز رسمی ماست که زیرساخت های لازم در آن فراهم شده و به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

استاندار ادامه داد: در صورتی که در آینده مسائل امنیتی کشورهای همسایه برطرف شود می توانیم از طریق این دو رسمی صادرات خود را به کشورهای اروپایی داشته باشیم.

وی به ظرفیت موجود در استان برای راه اندازی سه واحد پتروشیمی اشاره و شرح داد: یک واحد پتروشمی در استان در حال احداث است که در سال جاری به بهره برداری می رسد و برای 2 واحد دیگر نیز موافقت های اولیه اخذ شده و با سرمایه گذاران نیز رایزنی های لازم اجرا شده است.

زاهدی در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از مسائل اساسی استان را ضعف زیرساخت های حمل و نقل دانست و گفت: در صورتی که این زیرساخت ها در کردستان فراهم شود هم به توسعه و هم به رونق گردشگری استان کمک خواهد کرد.

وی اختصاص سهم آب استان را خواستار شد و گفت: در حالی که باغات ما نیازمند آب هستند بهتر است که آب استان صرف خود استان شود نه این که به مناطق خارج از استان انتقال یابد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3381

به "وجود ظرفیت راه اندازی 3 واحد پتروشیمی در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود ظرفیت راه اندازی 3 واحد پتروشیمی در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید