واکنش جالب پوتین به استیضاح ترامپ

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس جمهور روسیه بیان کرد که از نظر وی استیضاح رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور سرانجام دوران ریاست جمهوری او را رقم نخواهد زد.

واکنش جالب پوتین به استیضاح ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنج شنبه در یک نشست خبری در مسکو خاطرنشان کرد که رأی مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به معنای خاتمه دوره ریاست جمهوری وی نخواهد بود.

ولادیمیر پوتین در پاسخ به سؤالی درباره روابط روسیه و آمریکا تا خاتمه دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ گفت: اگر شما درباره نحوه خاتمه یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ صحبت می کنید، باید بگویم که من در این باره مطمئن نیستم. این کار باید به وسیله سنا انجام گردد و تا آنجا که من می دانم، جمهوری خواستار در سنا اکثریت دارند و به نظر من بعید است که آنها بخواهند نماینده حزب خود را از قدرت خلع نمایند. آن هم به دلایلی که از نظر من صرفاً بهانه هستند.

وی اضافه کرد: این استیضاح تنها جزئی از اختلافات داخلی آمریکاست. حزبی که انتخابات گذشته را باخته است یعنی حزب دموکرات، قبلاً از راههای دیگر مثل متهم کردن ترامپ به تبانی با روسیه علیه او وارد عمل شده بود و وقتی معلوم شد که هیچ تبانی در کار نبوده و نمی توان از این اتهام برای استیضاح وی استفاده کرد، بحث فشار بر اوکراین را پیش کشیدند.

نشست استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با سخنرانی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رسماً شروع شد و پس از خاتمه بحث های نمایندگان درباره این استیضاح، رأی گیری نهایی انجام شد که در نهایت این استیضاح رای آورد.

دونالد ترامپ به دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره استیضاح شد که در اتهام اول، 230 نفر با استیضاح ترامپ در این مورد موافقت و 197 نفر مخالفت کردند و در خصوص اتهام دوم یعنی اتهام کارشکنی در کار کنگره، 229 نفر رای مثبت و 198 نفر رای مخالف دادند.

ماجرای سوء استفاده ترامپ از قدرت علیه جو بایدن که از آن به عنوان یک رسوایی بزرگ موسوم به اوکراین گیت یاد می گردد، پس از آن برملا شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در خصوص تخلفات اقتصادی احتاقتصادی پسر جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه یاری های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته نموده است.

در پی افشای این ماجرا، مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست نانسی پلوسی دموکرات فرایند استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد و در ادامه، کمیته های اطلاعاتی و قضایی مجلس نمایندگان تحقیقات خود را در خصوص سوءاستفاده ترامپ از قدرت در جریان ماجرای اوکراین گیت شروع کردند.

.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2822

به "واکنش جالب پوتین به استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش جالب پوتین به استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید