نخستین همایش بهبود کیفیت و تأمین اقتصادی خدمات در صنعت گردشگری برگزار گردید

به گزارش پرسینا بلاگ، نخستین همایش بهبود کیفیت و تأمین اقتصادی خدمات در صنعت گردشگری با حضور سعید اسلامی بیدگلی عضو هیئت مدیره صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، علی کاظمی مدیر سرمایه گذاری صندوق احیا و جمعی از استادان، صاحبنظران و علاقه مندان به حوزه گردشگری کشور برگزار گردید.

نخستین همایش بهبود کیفیت و تأمین اقتصادی خدمات در صنعت گردشگری برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی، در این نشست که امروز سه شنبه 26 تیر 97 برگزار گردید، سعید اسلامی بیدگلی ضمن تشریح وضعیت کنونی گردشگری در عرصه جهانی و کشورمان و آمارهای موجود در این زمینه، گفت: سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری نظیر بناهای تاریخی باید با اتکا به دانش و علم روز و تجارب بهینه، انجام پذیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، اضافه نمود: شرایط کلی اقتصاد ایران و مزیت های روابط بین الملل دارای اثرات مستقیمی در گردشگری کشور است که گاه خارج از کنترل مدیران این عرصه است.

او، اعلام کرد: سرمایه گذاری در گردشگری راهبرد مهمی در بالا بردن نرخ اشتغال و عبور از بحران بیکاری پیشرو است.

همچنین در ادامه این نشست علی کاظمی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در صندوق احیاء بناهای تاریخی، به تشریح اهداف و وظایف موسسه مطبوع خود و نقش این حوزه در پویایی گردشگری کشور پرداخت و شرایط و ویژگی های نمونه های پیروز احیاء بناهای تاریخی در کشور را برای علاقه مندان تشریح کرد.

در بخشی از متن ارائه شده توسط دبیرخانه این همایش، در خصوص مباحث مطروحه این نشست تخصصی، آمده است، بناهای تاریخی از سال های پیش هر کدام در بردارنده روح زندگی و خاطرات گذشتگان است و همچنین نشان دهنده تاریخ و سبک معماری گذشته و به منزله شناسنامه فرهنگی یک کشور هستند. مرمت و احیا وحفظ این بناها برای نسل های بعدی و حفاظت از این بناها در برابر فرسایش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرمت بناهای با ارزش که امکانات وسیع سیاحتی را فراهم می آورند و همچنین خانه های با ارزش تاریخی که با تدابیری می توان آن ها را به امکانات جدید گردشگری بدل ساخت در بافت های تاریخی وجود دارند که برنامه ریزی احیای این بنا ها لازم است. موضوع مهم در این خصوص، تامین منابع اقتصادی مورد احتیاج این مرمت ها و نیز سرمایه گذاری برای حفظ و نگهداری آنها است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1287

به "نخستین همایش بهبود کیفیت و تأمین اقتصادی خدمات در صنعت گردشگری برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین همایش بهبود کیفیت و تأمین اقتصادی خدمات در صنعت گردشگری برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید