مینیمالیسم, سبکی مدرن در دکوراسیون داخلی

به گزارش پرسینا بلاگ، مینیمالیسم یا minimalism نوعی سبک دکوراسیون داخلی ست که امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. تاریخچه مینیمالیسم به یک مکتب هنری بر میگردد که اساس آن بر پایه سادگی و پرهیز از هر نوع پیچیدگی فلسفی ست. بعد از جنگ جهانی دوم مکتب مینیمالیسم در هنر کشورهای غربی پدیدار شد و توسط هنرمندان آمریکایی گسترش پیدا کرد. پیروان این مکتب بر این باورند که با به کارگیری موارد ساده در اشکال هندسی متفاوت میتوان به کیفیت فضای مورد نظر دست یافت.

مینیمالیسم, سبکی مدرن در دکوراسیون داخلی

سبک مینیمالیسم از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون است که مناسب افرادی میباشد که برای استراحت پس از یک روز پرکار در طلب یک فضای آرام هستند. این سبک در نهایت دقت و بدون اعمال چیزهای اضافی طراحی و اجرا میشود. این روش طراحی داخلی کاملا با سبک های سنتی و کلاسیک متفاوت است و تاکید آن بر بی آلایشی و سادگی ست. در طراحی داخلی مینیمالیسم از رنگ های تیره, روشن, درخشان و نمایشی استفاده میشود و اجزای آن با اشکال هندسی مربع, مستطیل و دایره با سطحی صاف و ساده در دکوراسیون چیده میشوند.

مینیمالیسم ها پیرو سادگی هستند و تحمل وسایل اضافی و بی فایده را ندارند. نمای سبک مینیمالیسم خالی از هر نوع انباشتگی ست و ظرافت طراحی های زیبا را در ابعاد هندسی ساده به نمایش میگذارد. معمارهایی که پیرو این سبک دکوراسیون داخلی هستند سعی میکنند فقط با استفاده از عناصر لازم اثر خود را ارائه دهند و از موارد پیچیده که ذهن مخاطب را درگیر میکند کناره گیری کنند. آثار معماران مینیمالیسم انعکاس شکل های هندسی ساده و مکرر است.

در این آشفتگی زندگی روزمره همه افراد به دنبال آرامش هستند. سبک مینیمالیسم کمک میکند تا از سادگی فضا لذت برده و به آرامش ذهنی دست یافت. شلوغی و حضور وسایل اضافی باعث بهم خوردن تمرکز بصری و ایجاد استرس میشود. یک خانه شلوغ و یک خانه ساده را در نظر بگیرید. در خانه ای که به سبک ساده گرایی طراحی شده آرامش بیشتر و تمرکز بالاتری خواهید داشت.

خانه ای که بر اساس سبک مینیمالیسم طراحی شده است شامل وسایل ضروری زندگی ست. در چیدمان این سبک هیچ وسیله اضافه ای بر روی میز یا روی طبقه های بوفه قرار نمیگیرد. سطوح نمایی خلوت دارند و حتی نیازی به پهن کردن رو میزی بر روی میزها نیست. نهایتا در صورت تمایل میتوان با یک گلدان خیلی ساده میز را از سادگی بیش از حد خارج نمود.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2541

به "مینیمالیسم, سبکی مدرن در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینیمالیسم, سبکی مدرن در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید