مقامات هندی تا به امروز با پیشنهاد اعزام هواپیما برای انتقال ایرانیان موافقت نکرده اند

به گزارش پرسینا بلاگ، سرکنسول ایران در بمبئی گفت: تا به امروز مقامات هندی مجوز لازم به منظور انتقال مسافران ایرانی را صادر نکرده و با پیشنهاد اعزام یک یا چند هواپیمای بدون مسافر موافقت نکرده اند.

مقامات هندی تا به امروز با پیشنهاد اعزام هواپیما برای انتقال ایرانیان موافقت نکرده اند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، به دنبال تصمیم ناگهانی و بدون اعلام قبلی دولت هند مبنی بر اعمال محدودیت و لغو همه پروازهای ایران ایر (به مقصد بمبئی) و ماهان به مقصد دهلی از روز چهارشنبه هفتم اسفند 1398 جمع زیادی از مسافران ایرانی و هندی که بر اساس برنامه قبلی قصد تردد بین دو کشور را داشتند، با مسائل عدیده و غیر منتظره ای روبرو شدند.

پیرو اقدامات اولیه به عمل آمده از سوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در بمبئی برای حل مقطعی مسائل پیش آمده، ابوالفضل علیخانی سرکنسول ایران در بمبئی (مومبای) به همراه اشرفیان رئیس دفتر ایران ایر در بمبئی دیروز دوشنبه 12 اسفند 1398 در محل اسکان موقت مسافران ایرانی حاضر و با آنها دیدار و گفتگو کردند.

علیخانی ضمن ابراز گلایه مسئولان ایرانی از مقامات ذیربط هندی در خصوص عدم اطلاع رسانی مناسب قبل از لغو پروازها و همچنین عدم موافقت هند با برقراری حداقل چند پرواز جهت انتقال مسافران به اقدامات دیپلماتیک اجرا شده در این خصوص اشاره کرد و گفت: متاسفانه تا به امروز مقامات هندی مجوز لازم به منظور انتقال مسافران ایرانی را صادر نکرده و با پیشنهاد ایران ایر مبنی بر اعزام یک یا چند هواپیمای بدون مسافر و بازگرداندن ایرانیان جامانده در هند موافقت نکرده اند.

وی از شرایط تحمیلی و مسائل پیش آمده برای هموطنان ابراز تأسف کرد و ضمن همدردی، ابراز امیدواری کرد ظرف روزهای آینده موافقت طرف هندی به خصوص اینکه سفیر هند در تهران به منظور رایزنی در این خصوص به وزارت خارجه ایران دعوت شده، اخذ شود.

به گزارش فارس، مسافران ایرانی نیز در این دیدار به بیان مسائل پیش آمده پرداختند.

اشرفیان رئیس دفتر ایران ایر نیز در اظهاراتی اعلام کرد که تعیین تاریخ قطعی امری خارج از اراده طرف ایرانی است و البته هما در حد امکانات سعی در حل مسائل پیش آمده داشته و آمادگی دارد به محض موافقت طرف هندی هواپیمای اختصاصی به منظور مراجعت مسافران جامانده از پروازها که روز به روز بر تعداد آنها افزود می شود، به بمبئی اعزام کند.

در پایان سرکنسول از حاضران درخواست کرد تا یکی از مسافرین را به عنوان کننده و رابط با سرکنسولگری انتخاب و معرفی کنند که این امر انجام شد و قرار شد نتیجه پیگیری های بعدی از طریق گروه واتس آپ که بین سرکنسول و کلیه مسافران ایجاد شده است اطلاع رسانی شود.

گفتنی است اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه با اشاره به تشکیل ستاد شبانه روزی ارتباطات کنسولی در محل وزارت خارجه در پی شیوع ویروس کرونا اعلام کرده که به منظور ساماندهی و تسریع در فرایند خدمت رسانی و پاسخگویی به هموطنانی که با توجه به توقف برخی پروازها از مبدا و به مقصد ایران از سوی تعدادی از کشورها در ارتباط با ویروس کرونا، با مسائلی روبرو شده اند، ستاد شبانه روزی ارتباطات کنسولی در محل وزارت امور خارجه تشکیل شده و آماده پاسخگویی به سوالات هم میهنان ارجمند است.

براساس این اطلاعیه هموطنان ایرانی می توانند با شماره تلفن 02161153009 تماس گرفته و از آخرین تحولات و اقدامات اجرا شده در این خصوص آگاه شوند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3566

به "مقامات هندی تا به امروز با پیشنهاد اعزام هواپیما برای انتقال ایرانیان موافقت نکرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات هندی تا به امروز با پیشنهاد اعزام هواپیما برای انتقال ایرانیان موافقت نکرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید