مخالفت ترکیه با تحریم های جدید آمریکا علیه ونزوئلا

به گزارش پرسینا بلاگ، وزارت خارجه ترکیه ضمن مخالفت با اقدام آمریکا در توقیف دارایی های دولت ونزوئلا بیان کرد که چنین اقداماتی سبب آسیب رسیدن بیشتر به ونزوئلایی ها خواهد شد.

مخالفت ترکیه با تحریم های جدید آمریکا علیه ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنکارا در انتقاد از تشدید فشارهای مالی دولت دونالد ترامپ علیه دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و توقیف همه دارایی های این کشور در آمریکا تاکید نمود که گفت و گوهای سیاسی تنها راه سرانجام دادن به بحران در ونزوئلا است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دولت ترکیه که پیش از این بارها در حمایت از نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از مواضع آمریکا انتقاد نموده است، حالا به اقدام واشنگتن در توقیف دارایی های ونزوئلا در آمریکا واکنش نشان داده است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه، با تاکید بر لزوم تداوم گفت و گوها بین نمایندگان دولت ونزوئلا با خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس جمهور خودخوانده، مخالفت آنکارا را با توقیف دارایی های ونزوئلا بیان کرد.

حامی آکسوی توضیح داد، ترکیه درباره تشدید وخامت اوضاع مالی در ونزوئلا و تاثیر منفی توقیف دارایی های ونزوئلا بر مذاکرات سیاسی در این کشور نگران است.

این مقام ترکیه ای اضافه نمود: ما یک بار دیگر موضع خود را درباره لزوم دستیابی به یک راهکار پایدار اعلام می کنیم. همه طرف ها باید به یاری کردن به روند مذاکرات سیاسی ادامه دهند.

دولت دونالد ترامپ به همراه دیگر متحدان آمریکا از سوم بهمن ماه سال 1397 با دخالت در مسائل داخلی ونزوئلا، خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت شناخته است، روز دوشنبه هفته گذشته با صدور یک فرمان اجرای، دستور توقیف تمام دارایی های دولت ونزودلا در آمریکا را صادر کرد.

در این فرمان، همچنین ضمن ممنوع کردن مراودات آمریکایی ها با نهادهای دولتی ونزوئلا، راه را برای تحریم طرف های خارجی همیشه نموده است (جزئیات بیشتر).

م

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1066

به "مخالفت ترکیه با تحریم های جدید آمریکا علیه ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت ترکیه با تحریم های جدید آمریکا علیه ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید