محلول ضد عفونی کننده آنتی ویروس در دانشگاه امیرکبیر تولید شد

به گزارش پرسینا بلاگ، شرکت دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر محلول ضدعفونی کننده غیرالکلی، برای از بین بردن پاتوژن های بیماری زا (باکتر ی ها، ویروس ها و قارچ ها) را با استفاده از نانو کلوئید نقره تولید کرد.

محلول ضد عفونی کننده آنتی ویروس در دانشگاه امیرکبیر تولید شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سهیلا سلحشور کردستانی مدیر عامل شرکت کیتوتک در خصوص مواد ضد عفونی کننده شرکت خود گفت: کیتوتک یک موسسه تحقیقاتی است که بر روی بیوپلیمر های طبیعی و کاربرد پزشکی آن ها مطالعه، تاسیس شده است.

وی اضافه کرد: این واحد تولیدی خط تولید مواد ضدعفونی ابزار و سطوح، ضد عفونی دست، فوم های بهداشتی ترمیم زخم و بند آورنده خونریزی متمرکز است و از سال 86 با کاربرد های متفاوت و تحت نام تجاری سیلوسپت و بر پایه تکنولوژی نانو راه اندازی شد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه نقره از دیرباز به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار گرفته است؛ اظهار کرد: محلول های ضد عفونی کننده سیلوسپت، تکنولوژی جدیدی از محلول های ضدعفونی کننده غیرالکلی با استفاده از نانو کلوئید نقره هستند که با از بین بردن طیف وسیعی از پاتوژن های بیماری زا (باکتر ی ها، ویروس ها و قارچ ها) از انتشار و گسترش انواع بیماری های عفونی مورد استفاده قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: فعالیت ضدمیکروبی محصولات سیلوسپت طی مطالعات دقیق در آزمایشگاه های مرجع و مطالعات بالینی مطابق با استاندارد های بین المللی، اثبات شده است.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: نقره قدرت کشندگی حتی بسیاری از ویروس ها و قارچ ها را در کنار باکتری ها دارد از این رو بعد از تولید نانو ذرات نقره و اخذ مجوز از ستاد توسعه فناوری نانو شروع به تولید محصولات ضد عفونی کننده و فوم ها بر پایه نقره شدیم.

سلحشورکردستانی با بیان اینکه این محصولات اکنون در بازار موجود هستند؛ تاکید کرد: این محصولات فاقد سمیت سیستمیک و سلولی، تحریک زایی و سمیت حاد استنشاقی هستند و همچنین براساس نتایج تست تعیین میزان دوز غلظت ماده موثره آن ها در محدوده کاملا ایمن گزارش شده است.

وی در انتها اعلام کرد: ماده اصلی در محصولات سیلوسپت، نانوذرات نقره بوده که فعالیت ضد میکروبی آن چند صد برابر فلز نقره درحالت عادی است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4064

به "محلول ضد عفونی کننده آنتی ویروس در دانشگاه امیرکبیر تولید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محلول ضد عفونی کننده آنتی ویروس در دانشگاه امیرکبیر تولید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید