مجارستان به کریدور انتقال گاز جریان ترکیه پیوست

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر انرژی روسیه گفت که مجارستان میخواهد تا انتها امسال ظرفیت خطوط لوله داخلی خود را برای پیوستن به جریان ترکیه گسترش دهد.

مجارستان به کریدور انتقال گاز جریان ترکیه پیوست

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرنگاران، به نقل از وستنیک قفقاز، وزیر انرژی روسیه، الکساندر نوواک، در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ پس از مذاکرات با وزیر امور اقتصادی و روابط خارجی مجارستان پیتر سیارتو، گفت: مجارستان میخواهد تا سرانجام امسال ظرفیت خطوط لوله داخلی خود را برای پیوستن به جریان ترکیه گسترش دهد.

نوواک گفت: همکاران ما متعهد به انجام پروتکل میان گازپروم و شرکای مجارستانی را در رابطه با گسترش زیرساخت های خط لوله گاز تا سرانجام سال می باشند. این امر به ما اجازه می دهد بگوییم که ساخت جریان ترکیه و انتقال گاز به شرکای اروپایی بر اساس برنامه در حال اجرا است.

نوواک در پاسخ به سوال حجم گاز انتقالی به وسیله ظرفیت های جدید در مجارستان، گفت: تا سرانجام سال، زیرساخت ها گسترش خواهد یافت. زیرساخت هایی که همکاران ما در حال ساخت آن هستند، از 6 تا 10 میلیارد متر مکعب است.

به گفته معاون موسسه انرژی و امور اقتصادی، الکسی بلوگوریِف در مصاحبه ای با خبرنگار وستنیک قفقار، امروز به نظر می رسد سرنوشت بخش اروپایی جریان ترکیه حل شده و اجرای پروژه نیز تضمین شده است. او گفت: در اصل، همه توافقنامه های اولیه برای این کار قبلا بسته شده اند و امروز هیچ نگرانی جدی در خصوص اجرای آن وجود ندارد.

الکسی بلوگوریِف اضافه نمود: کوریدور انتقال گاز در بخش مجارستان باید تا سرانجام سال 2020 به بهره برداری تجاری برسد. بنابراین، آنچه که الکساندر نوواک امروز گزارش داد، درباره یک برنامه احتاقتصادی می باشد. به طور کلی، تا سرانجام سال 2021 انتظار می رود که خط لوله گاز به ظرفیت طراحی آن برسد. هیچ محدودیت قانونی جدی باقی نمانده است .

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 629

به "مجارستان به کریدور انتقال گاز جریان ترکیه پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجارستان به کریدور انتقال گاز جریان ترکیه پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید