علائم درد های عصبی را بشناسید

به گزارش پرسینا بلاگ، درد نوروپاتیک اغلب با مسکن های کمکی مانند دارو های ضد افسردگی و ضد تشنج درمان می گردد. با این حال، سایر دارو ها نیز ممکن است برای درمان استفاده شوند. این ها شامل دارو های ضدالتهابی غیراستروئیدی و کورتیکواستروئید ها هستند.

علائم درد های عصبی را بشناسید

درد نوروپاتیک که به آن درد عصبی نیز می گویند، یکی از دسته های متعدد درد های مزمن است. درد عصبی پیچیده است و می تواند در اثر آسیب عصبی، تحریک یا تخریب ایجاد گردد.

بیشتر مردم درد مزمن عصبی خود را با مجموعه کلمات مشابه توصیف می نمایند. صرف نظر از دلیل، درد عصبی می تواند شبیه هر یک از موارد زیر باشد:

سوزشی

گزگز

گزنده

شدید

مانند چاقو زدن

مانند خار زدن

مانند سایر انواع درد، درد عصبی ممکن است از نظر شدت متفاوت باشد. برای برخی می تواند مانند سوزن سوزن های خفیف آزاردهنده باشد. برای برخی ممکن است شدید و تقریبا غیر قابل تحمل باشد. علاوه بر این، ممکن است موضعی باشد (در ناحیه آسیب عصبی یا نزدیک آن احساس گردد) یا ارجاع گردد (در جای دیگری در بدن احساس گردد).

یادگیری نحوه توصیف درد عصبی می تواند به پزشک شما یاری کند تا سریع تر درد را تشخیص داده و به طور موثر درمان کند. یاد بگیرید که در طول زندگی روزمره به دردتان توجه داشته باشید. یک دفترچه درد داشته باشید تا هنگام صحبت با پزشک خود به موردی اشاره کنید.

از آنجایی که درد عصبی منحصر به فرد است، برخی از کلمات کلیدی پزشکی با آن مرتبط است. احساس درد عصبی را می توان با این کلمات کلیدی توصیف کرد که عبارتند از:

آلوداینیا: هنگامی که فردی پس از یک محرک که در شرایط عادی نباید باعث درد گردد، درد را تجربه می نماید، به آن آلوداینیا می گویند.

پردردی: اگر فردی دچار آن باشد، ممکن است محرک های دردناک خفیف با شدت بیشتری احساس گردد.

اختلال حواس جسمانی (کرختی): نوعی اعوجاج در حس را توصیف می نماید. می تواند دردی را توصیف کند که وقتی اصلاً هیچ محرکی وجود ندارد احساس می گردد که به آن درد خود به خود نیز می گویند.

اگرچه لازم نیست وقتی در مطب پزشک خود می نشینید، این اصطلاحات پزشکی را به زبان بیاورید، اما خوب است که در خصوص درد خود و زمانی که آن را احساس می کنید به پزشک بگویید. آیا هنگام لمس احساس درد عصبی می کنید یا درد شما به ظاهر خود به خود است؟

سایر علائم مرتبط با درد عصبی

مانند انواع دیگر درد های مزمن، بیماری های نوروپاتیک اغلب علاوه بر درد، علائم دیگری نیز ایجاد می نمایند. اگر علاوه بر درد ذکر شده در بالا، یکی از موارد زیر را نیز داشته باشید، ممکن است آسیب عصبی داشته باشید:

از دست دادن جزئی یا کامل احساس

ضعف عضلانی

فلج جزئی یا کامل

آتروفی عدم استفاده عضلانی

درمان های رایج

درد نوروپاتیک اغلب با مسکن های یاریی مانند دارو های ضد افسردگی و ضد تشنج درمان می گردد. با این حال، سایر دارو ها نیز ممکن است برای درمان استفاده شوند. این ها شامل دارو های ضدالتهابی غیراستروئیدی و کورتیکواستروئید ها هستند.

درمان های دیگری نیز ممکن است استفاده گردد، مانند فیزیوتراپی یا بلوک های عصبی، که با تزریق مواد شیمیایی یا بی حس نماینده به آن ناحیه یا با بریدن یا آسیب رساندن عمدی به قسمت های خاصی از عصب انجام می گردد. این رویکرد درمانی چند وجهی می تواند علائم درد عصبی را تحت کنترل بهتری نگه دارد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8233

به "علائم درد های عصبی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم درد های عصبی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید