ظریف: عهدنامه ایران و روسیه برای 5 سال دیگر تمدید می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: در ملاقات با آقای سرگئی لاوروف، پیغام جناب آقای روحانی به آقای پوتین را به صورت مفصل خدمت ایشان ارائه و از نظرات ایشان در این ارتباط استفاده کردم و در همین چارچوب قرار شد که اجرای پیشنهادات مطرح شده را مشترکاً دنبال کنیم.

ظریف: عهدنامه ایران و روسیه برای 5 سال دیگر تمدید می گردد

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر سه شنبه پس از انتها مصاحبه های خود با وزیر امور خارجه روسیه در مسکو در جمع خبرنگاران در تشریح نتایج این مذاکرات اظهار کرد: برای سی مین بار از زمانی که مسئولیت وزارت خارجه را برعهده گرفته ام به روسیه سفر نموده ام و این بار دومی است که در زمان شیوع ویروس کرونا به مسکو می آیم.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان اظهار کرد: در ملاقات با آقای لاوروف این فرصت فراهم شد که پیغام جناب آقای روحانی به آقای پوتین را به صورت مفصل خدمت ایشان ارائه کنم، از نظرات ایشان در این ارتباط استفاده کردم و در همین چارچوب قرار شد که اجرای پیشنهادات مطرح شده را مشترکاً دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه در این ملاقات مصاحبه های خوبی در خصوص روابط دوجانبه داشتیم، گفت: در آینده نزدیک عهدنامه روابط دوجانبه ایران و روسیه به 20 سالگی خود می رسد و به صورت اتوماتیک وار برای 5 سال آینده تمدید می گردد، در جریان مصاحبه های امروز توافق کردیم که همزمان کوشش کنیم یک توافق به روزی را برای دراز مدت بین دو کشور تنظیم کنیم و قبل از اینکه مدت زمان توافق نامه قبلی به انتها برسد توافقنامه جدید را آماده و به مجالس دو کشور برای تصویب ارائه نموده باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با بیان اینکه در این ملاقات در خصوص همکاری های منطقه ای ایران و روسیه رایزنی و مصاحبه کردیم،تاکید نمود : همکاری های بین المللی دو کشور در عرصه منطقه ای همکاری های سازنده و مفیدی است چنان که در فرایند آستانه که تنها فرایندی است که منجر به کاهش تنش در سوریه شده است، شاهد همکاری های ایران، روسیه و ترکیه بودیم.

ظریف با بیان این که همچنین در این ملاقات در ارتباط با شرایط یمن و چگونگی انتها دادن به رنج مردم بی گناه یمن نیز رایزنی و مصاحبه کردیم، گفت: همچنین در ارتباط با همکاری ایران و روسیه در موضوع افغانستان در راستای تحقق صلح در این کشور صحبت کردیم و توافق شد که این مصاحبه ها بین همکاران ما با جدیت بیشتری دنبال گردد.

ظریف همچنین با بیان اینکه ما مواضع محکم فدراسیون روسیه و چین در آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل متحد قدردان هستیم و این مواضع را در جهت حفظ برجام و یاری به صلح و ثبات در منطقه می دانیم، گفت:: برجام یک توافق تاریخی بین المللی بود که نشان می داد که به وسیله دیپلماسی نیز می توان مسائل را حل کرد .

وزیر خارجه کشورمان گفت: اقدام آمریکا در نقض برجام و اعمال تحریم های یکجانبه علیه ملت ایران حتی در زمان شیوع ویروس کرونا نشان دهنده فاصله جدی رژیم آمریکا از حقوق بین الملل و توافقات بین المللی است و این به بی اعتباری دولت آمریکا می انجامد.

وی همچنین اضافه نمود: در این ملاقات در ارتباط با همکاری هایی که دو کشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل خواهند داشت مصاحبه های خوب و سازنده ای انجام دادیم.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4873

به "ظریف: عهدنامه ایران و روسیه برای 5 سال دیگر تمدید می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: عهدنامه ایران و روسیه برای 5 سال دیگر تمدید می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید