ظرفیت های پنهان عسلویه پشت دیوار بلند صنعت، اشتغال اولویت ما است

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، عبدالله نادری ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران، رسیدگی به مسائل مختلف را زیر چتر برنامه ریزی دقیق امکان پذیر دانست و گفت: مدیر پیروز باید وقت خود را وقف جامعه نموده و شب و روز برای وی معنی نداشته باشد.

ظرفیت های پنهان عسلویه پشت دیوار بلند صنعت، اشتغال اولویت ما است

وی اضافه نمود: شهرستان تازه تاسیس عسلویه که به عنوان قطب اقتصاد انرژی مطرح است، امروز صندلی متفاوتی نسبت به دیگر مناطق دارد و مدیران این شهرستان باید کوشش گسترده ای در تمامی حوزه ها انجام دهند.

نادری گفت: ادارات را موظف به ارائه برنامه کاری در بازه زمانی یک ساله نموده ایم و انتظار داریم در همه حوزه ها در عین ظرافت و دقت، با سرعت بالایی مطابق با اهداف مان پیشرفت داشته باشیم.

فرماندار عسلویه گفت: ظرف یک ماه شناسنامه ای کامل از شرایط موجود، شرایط مطلوب و مورد رضایت مردم تهیه نموده ایم که در مورد ادارات دولتی نیز این امر رخ داده است.

اولویت عسلویه اشتغال است

وی اضافه نمود: اولویت ما در مورد مطالبات مردم بحث اشتغال است و با جدیت تمام این خواسته به حق مردم را در دستور کار قرار داده ایم.

نادری گفت: با یاری مدیرعامل منطقه ویژه و مدیر اشتغال این سازمان کوشش های زیادی برای اشتغال نیروهای بومی اجرا شده و باز هم این کوشش ها ادامه خواهد یافت.

فرماندار عسلویه اضافه نمود: آزمون پتروشیمی بوشهر یکی از مواردی بود که با جلسات متعدد با مدیرعامل پتروشیمی بوشهر، مدیرعامل منطقه ویژه و اداره اشتغال منطقه ویژه و کوشش های متعدد ظرفیت جذب نیرو در آن به 71 درصد افزایش یافت و در آن سهمیه خاص به عسلویه تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه اخیراً جلسات متعددی با پتروشیمی های منطقه در زمینه اشتغال نیروهای بومی گرفته شده است، اضافه نمود: پتروشیمی های جدیدی را شناسایی نموده و برای آنها شناسنامه اطلاعاتی تشکیل داده و برنامه مدونی در این خصوص داریم.

وی جذب و ورود حتی یک نیروی بومی در پتروشیمی و پالایشگاه های منطقه را هم مهم و ارزشمند دانست و گفت: به ثمر رسیدن توافقات هسته ای آینده و افق روشنی را پیش روی اشتغال جوانان قرار داده است و امیدواریم این امر در آینده نزدیک محقق گردد.

ظرفیت های پنهان عسلویه پشت دیوار بلند صنعت و رسانه ها

وی اضافه نمود: معطوف کردن تمامی نگاه ها به سمت صنعت در عسلویه توسط رسانه ها باعث شده که دیگر زوایای مهم عسلویه پنهان بماند.

عبدالله نادری با بیان اینکه عسلویه می تواند در بحث گردشگری دریایی، توریسم صنعتی، کشاورزی، فرهنگ، ورزش و ... بسیار توانمند ظاهر گردد گفت: مشاغل خانگی، گردشگری، کشاورزی و دیگر مشاغل مرتبط و غیر مرتبط با صنعت از مواردی است که در صورت توسعه آن بسیار پردرآمد هستند و رسانه ها به این موارد نیز پرداخته و فرهنگ سازی نمایند.

وی اضافه نمود: عسلویه در بحث کشاورزی صندلی چهارم را به خود اختصاص داده است و این نشان از ظرفیت های بالقوه عسلویه در حوزه های مختلف است.

وی شرایط آموزش در عسلویه را نامناسب خواند و گفت: در مورد آموزش باید نگاه ها از حالت سخت افزاری خارج شده و تغییر کند.باید حساسیت ویژه ای برای آموزش فرزندان بین خانواده ایجاد شده تا آنها نیز وارد میدان شوند.

فرماندار عسلویه در ادامه خاطرنشان کرد: عسلویه فضای مناسبی را برای استفاده از بهترین ظرفیت های کشور در بحث آموزش داراست که میتوان از آن بهره برد.

وی با بیان اینکه استقلال و استقرار ادارات شهرستان عسلویه باید با چارت کامل نیروی انسانی انجام گردد، اضافه نمود: اولین سرپرست شبکه بهداشت و درمان عسلویه منصور و این نهاد مستقل شده است و رئیس اداره جهاد کشاورزی نیز تودیع و معارفه شد و انتظار داریم دیگر نهادها و دستگاه ها به زودی در شهرستان استقرار یابند.

شهر نخل تقی به زودی از آب خط لوله کوثر بهره مند خواهد شد

وی گفت: در بحث اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بر استقرار نمایندگی این اداره بود که موافق این امر نبودیم و نگاه ما بر استقرار کامل این اداره با چارت مصوب است.

وی اشاره ای به شرایط آب شهرستان عسلویه کرد و گفت: طراحی شبکه آب خط کوثر برای این شهرستان تا سال 85 در نظر گرفته شده بود و شرایط کنونی جوابگوی حجم بالای احتیاج مردم نیست.

فرماندار عسلویه گفت: شهر نخل تقی به زودی از آب خط لوله کوثر بهره مند خواهد شد و در بحث بلند مدت نیز قرار بر نصب آبشیرین کنی با ظرفیت فراوری 5 هزار مترمکعب در روز است که پس از تعیین سرمایه گذار عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه استاندار بومی استان بر همه مسائل و مسائل شهرستان های جنوبی واقفند و در صدد برطرف این مسائل هستند، گفت: پس از مدت ها نگاه ویژه ای به بحث عوارض آلایندگی انجام شد ولی توزیع عوارض آلایندگی استانی است و برای مناطقی نظیر عسلویه و کنگان که متاثر از آلایندگی ها هستند ضریبی در نظر گرفته شده است.

نادری گفت: برنامه های متنوعی را برای هفته دولت تدارک دیده ایم ولی به علت نهایی نشدن در زمان دیگری آنها را رسانه ای خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: متاسفانه بحث مجرد سرای معلمان شهر نخل تقی مسکوت مانده بود که با رایزنی های اجرا شده مشکل زمین آن حل شد و امیدواریم عملیات اجرایی آن به زودی شروع گردد.

نشست خبری فرماندار عسلویهنشست خبری فرماندار عسلویهنشست خبری فرماندار عسلویه

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3368

به "ظرفیت های پنهان عسلویه پشت دیوار بلند صنعت، اشتغال اولویت ما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های پنهان عسلویه پشت دیوار بلند صنعت، اشتغال اولویت ما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید