ضرر سنگین بزرگترین صندوق اقتصادی دنیا از بورس بازی!

به گزارش پرسینا بلاگ، صندوق سرمایه گذاری نروژ از زیان 21 میلیارد دلاری خود به دلیل نوسانات بازار اطلاع داد.

ضرر سنگین بزرگترین صندوق اقتصادی دنیا از بورس بازی!

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، نوسانات زیاد بازارهای بورسی در ماه های اخیر باعث زیان سنگین صندوق های سرمایه گذاری شده است تا جایی که طبق اعلام صندوق سرمایه گذاری نروژ، تنها در شش ماه نخست سال جاری این صندوق متحمل زیان 188 میلیارد کرونی (21.3 میلیارد دلاری) شده است که معادل 3.4 درصد از کل سرمایه گذاری این صندوق است.

تروند گرانده- مدیر بخش سرمایه گذاری این صندوق گفت: طی دوره گذشته شاهد نوسانات بسیار شدیدی در بازارهای مالی بودیم و دیدیم که چگونه شیوع کرونا، موج خوش بینی ایجاد شده در ابتدای سال را به خاکستر تبدیل کرد. البته با توجه به سیاست های مالی و پولی کوشش شد تا جلوی زیان سنگین در بازار بورس گرفته گردد.

صندوق سرمایه گذاری نروژ با 10.4 تریلیون کرون دارایی (حدود دو تریلیون دلار)، عظیم ترین صندوق سرمایه گذاری در دنیا است که بخش اعظم دارایی های آن را سهام بورسی با 69.6 درصد کل دارایی ها تشکیل می دهد. 27.6 درصد دیگر دارایی ها به شکل دارایی های درآمدی و مابقی به شکل مستغلات است. منابع این صندوق به وسیله درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز نروژ تامین می گردد و منابع مالی آن یکی از حیاتی ترین زیرساخت های مالی این کشور محسوب می گردد.

بانک مرکزی نروژ در گزارشی جداگانه نسبت به آب رفتن 2.6 درصدی دارایی های خود هشدار داده و افزوده است که حفظ شرایط تراز در صورت بانکی سخت شده است. از زمان شیوع بحران کرونا تا به امروز بورس های اروپایی به طور متوسط 11.7 درصد ریزش داشته اند در حالی که این رقم برای بورس های آسیایی تنها 4.6 درصد بوده است.

کاهش شدید قیمت نفت و گاز در بازارهای دنیای بر مسائل مالی نروژی ها افزوده است با این حال طبق اعلام صندوق سرمایه گذاری نروژ انتظار می رود جریان معاملات در نیمه دوم سال تغییر کند و بازارها بار دیگر صعودی شوند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5133

به "ضرر سنگین بزرگترین صندوق اقتصادی دنیا از بورس بازی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر سنگین بزرگترین صندوق اقتصادی دنیا از بورس بازی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید