صعود نیرومند بورس آمریکا

به گزارش پرسینا بلاگ، امیدها به کاهش اختلافات بین چین و آمریکا جان تازه ای به شاخص های بورسی بخشید.

صعود نیرومند بورس آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شاخص ام اس سی آی بورس های منطقه آسیا- اقیانوسیه به جز ژاپن در معاملات امروز با 0.2 درصد افزایش بسته شد تا زیان هفتگی آن به 2.3 درصد کاهش یابد. در ژاپن نیز شاخص نیک کی 225 با رشد 0.6 درصدی به کار خود انتها داد و شاخص های بورسی در استرالیا و کره جنوبی به ترتیب 0.2 درصد و 1.1 درصد صعود کردند.

روندی صعودی بازارها در وال استریت آمریکا از این نیز نیرومندتر بود؛ به گونه ای که شاخص اس اند پی 500 با جهش 1.9 درصدی به بزرگ ترین صعود روزانه خود در طول دو ماه اخیر دست یافت. دو شاخص مهم دیگر بورس نیویورک یعنی داو جونز اینداستریال اوریج و نزدک کامپوزیت نیز بیش از یک درصد افزایش یافتند.

بورس های جهانی پس از آن به مدار صعودی بازگشتند که امیدها به از سرگیری مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا تقویت شده است. روند نزولی بورس ها پس از آن شروع شد که با به نتیجه نرسیدن آخرین دور از مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین در شهر شانگهای، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد که از یکم سپتامبر سال جاری، 300 میلیارد دلار باقی مانده از محصولات وارداتی چینی را مشمول اعمال تعرفه 10 درصدی خواهد نمود.

در صورت تحقق چنین امری، دولت ترامپ بر تمامی واردات 550 میلیلارد دلاری آمریکا از چنین تعرفه 10 تا 25 درصدی اعمال نموده است. از سوی دیگر چین بر تمامی 110 میلیارد دلار واردات خود از آمریکا تعرفه اعمال و تهدید نموده است که به هر اقدام بعدی آمریکا پاسخ فوری وقاطع خواهد داد.

برخلاف بورس آمریکا، بورس چین در مدار نزولی باقی ماند شاخص سی آی اس شانگهای 0.4 درصد و شاخص هانگ سنگ بورس هنگ کنگ 0.2 درصد ریزش کردند. بازدهی اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه داری آمریکا به 1.715 درصد رسید هر چند که هنوز فاصله معناداری تا مرز روانی دو درصدی دارد.

در بازار کالا هر بشکه نفت برنت با 0.3 درصد کاهش به ازای 57.19 دلار و نفت وست تگزاس اینترمدیت با 0.2 درصد کاهش به 52.43 دلار رسیدند. طلا برای تحویل فوری بار دیگر افزایش یافت و با صعود 0.5 درصدی خود به ازای 1597.40 دلار مبادله شد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1062

به "صعود نیرومند بورس آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود نیرومند بورس آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید