شفلرا مراقبت آسانی دارد

به گزارش پرسینا بلاگ، در طول هفته معمولاً آنقدر سرمان شلوغ است که اغلب فرصت نمی کنیم به برخی از نیازهای ساده و روزمره زندگی مان در اطراف خود توجه کنیم.

شفلرا مراقبت آسانی دارد

خبرنگاران- مینا اصغرنژاد: در طول هفته معمولاً آنقدر سرمان شلوغ است که اغلب فرصت نمی کنیم به برخی از احتیاجهای ساده و روزمره زندگی مان در اطراف خود توجه کنیم. گاهی فراموش می کنیم که در کنار کار و پیچیدگی های مرسوم زندگی شهری، باید به دور و اطراف خود هم نگاه دقیق تری بیندازیم و مثلاً ببینیم خاک کدام گلدان احتیاج به تعویض دارد که فراموش نموده ایم و حالا گل ها و برگ های آن رو به پژمردگی می فرایند. این کارهای به ظاهر کوچک و ساده بخشی از زندگی روزمره هریک از ما را تشکیل می دهند که اگر از توجه به هریک از آنها به مدت طولانی غفلت کنیم، طبعاً برای مان پیامدهایی دارد. به نظر می رسد انتها هفته بهترین فرصت برای رسیدگی به این کارهای ساده و کوچک در خانه باشد.

اگر شما هم از آن گروه از شهفرایندان علاقه مند به انواع گل ها و گیاه هستید و از فرصتی برای آوردن این نشانه های طبیعت به خانه استفاده می کنید و تا به حال گیاه شفلرا را به خانه نیاورده اید، ابتدا با ویژگی های این گیاه آشنا شوید و سپس آن را هم به مجموع گل و گیاهان خانه خود اضافه کنید. گیاه شفلرا که به نام چتری هم معروف است را می توان به مدت طولانی به عنوان یک گیاه خانگی استفاده کرد. این گیاه از 20 گونه گیاهان استوایی، استوایی همواره سبز، درختی و درختچه ای تشکیل یافته است. گیاه شفلرا تک ساقه ای است و رشد آن به آهستگی صورت می گیرد. این گیاه در افزایش جذابیت محیط خانه نقش مهمی را ایفا می نماید. شاخه ها و ساقه های به سمت بالای آن باعث افزایش زیبایی هایش می شوند و به رنگ سبز تیره هستند. انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد که برخی از آنها با برگ هایی با تناژ زرد دیده می شوند.

انواع مختلف گیاه شفلرا

دو نوع مختلف از این گیاه وجود دارد. مشهورترین نوع آن برگ های لوزی شکل دارد که می توانند تا 15 سانتیمتر هم رشد نمایند. نوع کوچک تر این گیاه را هم می توان در داخل خانه و باغچه هم از آن استفاده کرد که برگ های آن بین 5 تا 8 سانتیمتر هستند و معمولاً به صورت توده ای و انبوده رشد می نمایند. معمولاً خالخالی های کرم رنگ بر روی برگ های این گیاه دیده می گردد که باز هم انواع مختلفی از این نوع وجود دارد.

چگونه از این گیاه مراقبت کنیم

شفلرا مراقبت آسانی دارد و فقط کافی است که آن را در یک ناحیه روشن قرار دهید تا نور خورشید مستقیماً به آن برسد و رطوبت محیط را نیز بالا ببرید. هرس کردن این گیاه هم در برخی از مواقع در صورت عظیم بودن گیاه لازم است. همزمان که سن گیاه بالا می رود، برگ های آن کم کم کاهش پیدا می نمایند که در چنین مواقعی برای اینکه گیاه را به رشد بهتر تحریک کنید، باید نوک برگ و شاخه های آن را بچینید تا دوباره به رشد کردن تحریک گردد. شفلرا اگر در محیط بیش از حد گرم یا بیش از حد سرد قرار بگیرد، با ریزش برگ ها روبرو می گردد. باید برگ ها را به آرامی و با ملایمت تمیز کنید و گرد و غبار را از روی آنها بروبید. این کار را هریک هفته در میان انجام دهید. برای مراقبت گیاه می توانید از اسپری های مخصوص تمیز نمایندگی گیاه بهره ببرید و البته که انجام این کار ضروری نیست. برگ های این گیاه در حالت طبیعی هم براق هستند.

حشرات دور و بر این گیاه معمولاً کم هستند و در هوای خشک افزایش بیشتری پیدا می نمایند. باید مراقب ساقه ها و برگ های آنان باشید. هنگام خرید گیاه شفلرا به سایز و نوع دلخواه خود توجه کنید. این گیاهان به راحتی پرورش داده می شوند. اگر مراقبت خوبی از آنها داشته باشید، تا چند سال باقی می مانند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5177

به "شفلرا مراقبت آسانی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفلرا مراقبت آسانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید