شریعتمداری: 11 تیر بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور عرضه اولیه شد، پرداخت سالانه 50 میلیون تومان تسهیلات خرید به بازنشستگان

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران از افزایش 11 برابری سرمایه بانک رفاه کارگران اطلاع داد و گفت: قرار شد بخشی از بدهی مسجل شده دولت به تأمین اجتماعی پرداخت گردد.

شریعتمداری: 11 تیر بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور عرضه اولیه شد، پرداخت سالانه 50 میلیون تومان تسهیلات خرید به بازنشستگان

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه وبینار بین المللی تعاون در جمع خبرنگاران گفت: قرار شد بخشی از بدهی مسجل شده دولت به تأمین اجتماعی پرداخت گردد که منتظر مصوبه هیأت دولت هستیم و میزان آن نیز بعد از تصویب در هیأت دولت مشخص می گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: با واگذاری 10 درصد از سهام شستا در بورس، ارزش بازار 10 درصد افزایش یافت و میزان ارزش بازار این شرکت نیز از 150 هزار میلیارد تومان به 260 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

* افزایش سرمایه بانک رفاه از محل فروش سهام شرکت های تامین اجتماعی

شریعتمداری همچنین گفت: در 11 تیرماه 99 بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور از زیرمجموعه های تأمین اجتماعی به ارزش 23 هزار میلیارد تومان عرضه اولیه شد که در این عرضه اولیه 4.5 میلیون نفر از هم وطنانمان شرکت کردند و به هر فرد تا سقف 500 هزار تومان سهام از بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور رسید.

وی گفت: منابع این عرضه اولیه صرف اقدامات زیربنایی می گردد که یکی از اقدامات زیربنایی افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران است که سرمایه این بانک که در خدمت کارمندان و بازنشستگان تأمین اجتماعی قرار گرفته است، از 200 میلیارد تومان به 2 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش می یابد و تسهیلاتی که به بازنشستگان پرداخت می گردد نیز افزایش خواهد یافت.

* پرداخت سالانه 50 میلیون تومان تسهیلات خرید به بازنشستگان

وی همچنین گفت: برای خدمات بهتر به بازنشستگان، بیمه های تکمیلی بازنشستگان توسعه پیدا می نماید و باشگاهی برای بازنشستگان فراهم می گردد که بازنشستگان بانک رفاه را از آن خود بدانند و مسائل اقتصادی آن ها با تسهیلات این بانک رفع گردد.

شریعتمداری این را هم گفت که براساس طرحی سالانه تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات خرید به بازنشستگان با اقساط 36 ماهه و سود 15 درصد اعطا می گردد تا قشر بازنشسته شرایط مطلوب تری از نظر زندگی پیدا نمایند.

* کوشش برای ارتقای حداقل حقوق بازنشستگان

وی همچنین گفت: قرار است با مصوبه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی، سال جاری برای بار دوم بعضی از موارد جنبی حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم تا قدرت خرید بازنشستگان تقویت گردد و این افزایش موارد غیر از حقوق بازنشستگان سال جاری برای دومین بار اجرا می گردد.

وزیر تعاون همچنین گفت: در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، کوشش برای ارتقای حداقل مصوبه بازنشستگان تأمین اجتماعی انجام می گردد.

* دارایی های دولت در قبال بدهی ها به تامین اجتماعی واگذار می گردد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: در پی دستور رئیس جمهور برای پرداخت بدهی های مسجل دولت به سازمان تأمین اجتماعی، این کار در دستور قرار گرفته و بخشی از دارایی های دولت در قبال بدهی به تأمین اجتماعی به این سازمان پرداخت می گردد که میزان این بدهی بعد از مصوبه هیأت دولت اعلام می گردد.

شریعتمداری همچنین در خصوص یاری بیمارستان های تأمین اجتماعی به بیماران کرونایی گفت: بعد از بیماری کرونا، 27 هزار نفر از مبتلایان به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی زیرنظر تأمین اجتماعی بستری شدند و میزان فوتی های کرونایی در این بیمارستان ها به نسبت استاندارد کشور کمتر بوده است.

* دعوت پیامکی از کسب وکار های آسیب دیده از کرونا

وزیر تعاون همچنین در خصوص شناسه کسب و کار های آسیب دیده از کرونا گفت: بعضی از کسب و کار ها که بنا به ماهیت شان در شرایط کرونا آسیب دیدند یا کسب و کار هایی که با دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شدند شناسایی شده و همچنین کسب و کار هایی که در 14 رسته شغلی مصوب ستاد کرونا بوده اند، اطلاعات آن ها در اختیار سازمان تأمین اجتماعی بوده که این اطلاعات به اپراتور های تلفن همراه اعلام شده و به وسیله پیامک به این افراد اطلاع داده می گردد تا برای دریافت وام کسب و کار های کرونایی به بانک ها مراجعه نمایند.

شریعتمداری این را هم گفت: رئیس جمهور به خاطر تأخیر ارسال پیامک به کسب و کار ها کرونایی تذکر داده و قرار شد اپراتور های تلفن همراه برای باقی مانده دارندگان مشاغل آسیب دیده از کرونا پیامک برای دریافت وام ارسال نمایند.

وزیر تعاون همچنین در خصوص تقویت دستمزد کارگران گفت: شورای عالی کار طبق قانون مکلف است سالانه در خصوص حداقل دستمزد کارگران تصمیم گیری کند که سال جاری حداقل حقوق کارگران بعد از عید مشخص شد و همچنین در خصوص حق مسکن کارگران تصمیم گیری شد تا دستمزد کارگران قدری تقویت گردد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4800

به "شریعتمداری: 11 تیر بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور عرضه اولیه شد، پرداخت سالانه 50 میلیون تومان تسهیلات خرید به بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتمداری: 11 تیر بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور عرضه اولیه شد، پرداخت سالانه 50 میلیون تومان تسهیلات خرید به بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید