ستاره گوشه نشین سینما ، نامه های تنهایی گاربو حراج می شود

به گزارش پرسینا بلاگ، نامه هایی که ستاره گوشه گیر سال های دور هالیوود از 1932 تا 1973 به دوست اتریشی خود نوشته بود، در حراجی سوان نیویورک چکش می خورد.

ستاره گوشه نشین سینما ، نامه های تنهایی گاربو حراج می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، گرتا گاربو ستاره بزرگ دهه 1930 هالیوود و از مرموزترین بازیگران سینمای کلاسیک بود؛ چنان نفوذناپذیر که برخی او را ابوالهول سوئدی نامیده بودند. ستاره زاده استکهلم بیش از همه با بازی در فیلم های کلاسیک ملکه کریستینا، آنا کارنینا و دیالوگ مشهور می خواهم تنها باشم از گراند هتل سال 1932 یاد آورده می شود؛ جمله ای که می توانست شمایلی دقیق از یک بازیگر منزوی و دور از هیاهوی هالیوود ارائه دهد.

حالا 29 سال از مرگ این بازیگر نامزد سه جایزه اسکار می گذرد و قرار است مجموعه 65 نامه شخصی او به زالکا فیرتل، بازیگر و نویسنده اتریشی در نیویورک چوب حراج بخورد. گاربو بین سال های 1932 تا 1973 (حدود 40 سال) به نزدیک ترین دوست خود نامه می نوشت و در آنها از تنهایی و انزوای خودخواسته می گفت و انتظار می رود این مجموعه ارزشمند به بهای 40 تا 60 هزار دلار به سینمادوستان فروخته شود.

گاربو در سفر به سوئد در 1937 در یکی از نامه ها به دوستش چنین نوشته است: جایی نمی روم. کسی را نمی بینم. از تو می خواهم نجاتم بدهی. تنها بودن سخت و آزاردهنده است اما گاهی بودن با دیگران سخت تر است. چه خوب می شد اگر در این مدت کوتاه که روی زمین هستیم، همیشه قوی و جوان بمانیم. نمی دانم چرا خدا برای ما چنین خواسته است و می دانم جایی در این دنیا هست که این گونه نباشد...

نامه های گاربو به فیرتل نخستین بار در 1993 حراج شد و یک دوستدار سینما از فلوریدا آنها را خرید. حالا یک مجموعه دار خصوصی این نامه های تاریخی و ارزشمند را در حراجی سوان نیویورک در معرض تماشا و فروش گذاشته است. گاربو که از دنیای خاص اسکاندیناوی به هالیوود رفته بود، به دوستان و نزدیکانش در اروپا دل بسته بود تا بلکه با کمک آنها بر اغراق های دنیای پرزرق و برق صنعت سینما غلبه کند.

فیرتل که از نگاه برخی زندگینامه نویس ها نزدیک ترین دوست گاربو بود، در نوشتن برخی از بهترین فیلم های کارنامه او همکاری کرد و در 1930 در نسخه آلمانی زبان آنا کریستی مقابل گرتا ظاهر شد. زالکا بعدها به سوئیس رفت تا نزدیک پسر نویسنده اش باشد؛ پیتر فیرتل با دبورا کر، بازیگر و ستاره اسکاتلندی ازدواج کرده بود. گاربو هرگز ازدواج نکرد، فرزند نداشت و در آوریل 1990 در 84 سالگی از دنیا رفت.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1782

به "ستاره گوشه نشین سینما ، نامه های تنهایی گاربو حراج می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره گوشه نشین سینما ، نامه های تنهایی گاربو حراج می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید