سئول؛ مزرعه در مترو

به گزارش پرسینا بلاگ، مسافران مترو ایستگاه Sangdo در سئول طی یک ماه گذشته با چشم اندازه خیره کننده ای روبرو شده اند؛ یک مزرعه کاملاً کارآمد که کاهو، جوانه ها و سبزیجات در آن پرورش می یابد. هدف از این طرح، کاهش زمان رشد گیاهان سبز و یاری به تقویت کیفیت هوا در ایستگاه های مترو است.

سئول؛ مزرعه در مترو

ایرنا نوشت: مسافران مترو ایستگاه Sangdo در سئول طی یک ماه گذشته با چشم اندازه خیره نماینده ای روبرو شده اند؛ یک مزرعه کاملاً کارآمد که کاهو، جوانه و سبزیجات در آن پرورش می یابد.

این مزرعه زیرزمینی متکی به خاک و نور خورشید نیست بلکه از چراغ های مخصوص LED، سینی های رشد هیدروپونیک و یک شبکه هوشمند استفاده می نماید که عواملی مانند دما، رطوبت، میزان CO2 و شدت نور را کنترل می نماید.

  • مزرعه ایتالیایی در عمق 8 متری آب

این پروژه مزرعه مترو نامگذاری شده و ایستگاه Sangdo اولین موقعیت از پنج مزرعه مترو معین شده که قرار است تا انتها امسال میلادی با همکاری دولت سئول و شرکت Farm8، یک شرکت کشاورزی واقع در کره جنوبی افتتاح گردد. مزرعه مترو Sangdo اواخر ماه اکتبر و شعبه دوم آن به تازگی در ایستگاه Dapsimni افتتاح شد.

کیم سونگ - اون مدیر ارشد شرکت Farm8، گفت: این مزارع نشان دهنده چهره در حال تغییر کشاورزی در جوامعی هستند که شهرنشینی در آن ها رشد سریعی دارد.

وی ادامه داد: با مسن شدن کره جنوبی و کاهش سریع جمعیت روستایی، در آینده این جنبه از کشاورزی نمایان می گردد. این مزارع از فضای کمتری استفاده می نمایند و زمان رشد سبزیجات در آن ها کمتر است. در مزرعه Sangdo روزانه حدود 66 پوند سبزی فراوری می گردد که کاشت بذر و برداشت تنها کارهایی است که به تعامل انسانی احتیاج دارد.

زمان رشد گیاهان سبز در این سیستم هیدروپونیک کاهش می یابد طوریکه رشد کاهو از مرحله کاشت بذر تا برداشت حدود 38 روز طول می کشد. این در حالی است که برای رشد کاهو در خاک از مرحله کاشت تا برداشت به بیش از 50 روز زمان احتیاج است. این مزرعه همچنین CO2 را جذب می نماید و اکسیژن بیرون می دهد که به تقویت کیفیت هوا در ایستگاه مترو یاری می نماید.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2282

به "سئول؛ مزرعه در مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول؛ مزرعه در مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید