رئیس شورای انتقالی وارد ریاض شد

به گزارش پرسینا بلاگ، وبگاه شورای انتقالی جنوب در یمن، اطلاع داد که رئیس این شورا به دعوت ولی عهد سعودی وارد ریاض شده است.

رئیس شورای انتقالی وارد ریاض شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وبگاه المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) در یمن که از حمایت امارات برخوردار است، اطلاع داد که عیدروس الزبیدی رئیس این شورا به دعوت محمد بن سلمان ولی عهد سعودی وارد ریاض شده است.

پیشتر، هانی بن بریک معاون رئیس شورای انتقالی جنوب در حساب توئیتری خود نوشته بود که الزبیدی به پایتخت تصمیم گیری ریاض خواهد رفت.

این سفر درحالی اجرا شده است که دو روز پیش ائتلاف سعودی این شورا را به اخلال در عمل نیروهای گارد ساحلی متهم نموده بود.

الزبیدی پس از ورود به ریاض گفت که شورای انتقالی به شراکت خود با ائتلاف سعودی به رهبری عربستان پایبند است.

صلاح بن لغبر منبع رسانه ای نزدیک به شورای انتقالی نیز در این ارتباط گفت که این دعوت از سوی محمد بن سلمان بوده است و دو طرف در این ملاقات آخرین تحولات و راه های همکاری مشترک را مورد بحث و آنالیز قرار خواهند داد.

در عین حال، احمد بن فرید رئیس اداره روابط خارجی شورای انتقالی در اروپا گفت که دو طرف در این ملاقات پیرامون برقراری ثبات و امنیت رایزنی خواهند کرد.

این اولین باری است که رئیس شورای انتقالی پس از توافق ریاض در نوامبر سال 2019، به عربستان سعودی سفر می نماید.

توافق ریاض، توافق عربستان و امارت برای تقسیم قدرت در عدن و سرانجام دادن به درگیری نواب یکدیگر در جنوب یمن است که پنجم ماه اکتبر (مهر ماه گذشته) میان متحدان آنان در ریاض امضا شد.

سفر الزبیدی به ریاض در حالی است که شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات اخیرا در جنوب یمن شرایط خودمختاری اعلام نمود که به دنبال آن، تقابل میان نیروهای دولت مستعفی به ریاست عبدربه منصور هادی و شورای انتقالی به ویژه در أبین شدت گرفت.

م

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4492

به "رئیس شورای انتقالی وارد ریاض شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس شورای انتقالی وارد ریاض شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید