دیپلمات آمریکایی: حقوق بشر کشمیر مایه نگرانی واشنگتن است

به گزارش پرسینا بلاگ، یک دیپلمات آمریکایی امروز (سه شنبه) پیش از شروع جلسه کنگره تاکید نمود، دولت ترامپ همچنان نگران سرکوب ها در کمشیر تحت کنترل هند است اما از اهداف توسعه هند در آنجا حمایت می نماید.

دیپلمات آمریکایی: حقوق بشر کشمیر مایه نگرانی واشنگتن است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آلیس ولز، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا و آسیای میانه گفت، وزارت خارجه آمریکا از هند خواسته است تا دسترسی به تلفن و اینترنت را برقرار کند و بازداشتی ها آزاد شوند.

پس از آنکه مجلس هند به لغو یک ماده قانون اساسی که خودمختاری کشمیری ها و حقی در قانون اساسی خودشان درباره پرچم و اراضی را لغو می کرد، رای مثبت داد، دولت نارندار مودی، نخست وزیر هند تدابیر امنیتی شدیدی برقرار کرد و ارتباطات قطع شد. هزاران تن هم تاکنون بازداشت شده اند.

کمیته فرعی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در امور آسیا و اقیانوسیه امروز درباره وضعیت حقوق بشری در جنوب آسیا تشکیل جلسه می دهد. برد شرمن، رئیس دموکرات این کمیته فرعی گفته است، تمرکز روی کشمیر خواهد بود؛ جایی که زندگی حدود هشت میلیون تن مختل شده است.

هم قانونگذاران دموکرات و هم جمهوری خواه در ماه های اخیر درباره وضعیت حقوق بشری ابراز نگرانی نموده اند. اوایل همین ماه سناتور کریس ون هولن، به خبرنگاران در دهلی نو گفت، او و دیگر اعضای هیات آمریکا در هند برای بازدید از کشمیر با ممانعت دولت هند روبرو نشدند.

آلیس ولز، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا و آسیای میانه در بیانیه ای همچنین گفت، گفت وگوی مستقیم میان هند و پاکستان تاثیرگذارترین عامل در کاهش تنش های منطقه ای است. ولز از پاکستان بابت ادامه حمایت از گروه های افراطگرا که در تروریسم بین مرزی دخیل هستند، انتقاد کرد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2072

به "دیپلمات آمریکایی: حقوق بشر کشمیر مایه نگرانی واشنگتن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات آمریکایی: حقوق بشر کشمیر مایه نگرانی واشنگتن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید