درمان دندان درد با 5 روش سریع خانگی

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران: دندان درد یکی از آزاردهنده ترین مسائل دهانی است که دلایل و عوامل بسیاری در به وجود آمدن آن دخیل هستند. برای آنکه دلیل اصلی درد را متوجه شوید، چاره ای جز مراجعه به دندان پزشک نیست و نباید از آن فرار کرد.

درمان دندان درد با 5 روش سریع خانگی

پزشک با تشخیص دقیق، علت دندان درد را شرح می دهد و بهترین روش درمانی را پیش رویتان قرار می دهد. برای آنکه پیش از درمان بتوانید از شر درد خلاص شوید، روش های خانگی و طبیعی ساده یاری کننده هستند.

درمان خانگی برای درد دندان

یکی از مزیت های روش های خانگی در دسترس بودن آن ها است. همین که به آشپزخانه بروید، می توانید مواد لازم را پیدا کنید و بدون نگران بودن از عوارض جانبی دست به کار شوید. برای اطمینان خاطر قبل از آغاز این روش های درمانی با پزشک خود مشورت کنید. خصوصاً اگر در حال مصرف داروی خاصی هستید، این حساسیت بیشتر می گردد.

میخک

میخک به دلیل خاصیت ضدالتهابی و تأثیرات تسکین دهنده یکی از محبوب ترین روش های درمانی به شمار می رود. این گیاه به عنوان یکی از مسکن های درد دندان شناخته می گردد. اجداد و نیاکان ما یک تکه از میخک را روی دندان آسیب دیده قرار می دادند تا آن قسمت را بی حس کند. مطالعات اخیر خواص ضد درد گیاه میخک را ثابت نموده است. در زمان مصرف می توانید از اسانس روغنی رقیق شده این گیاه یا عصاره هم برای درمان درد بهره ببرید.

میخک نه تنها یک روش ضد التهابی محسوب می گردد، بلکه خاصیت آنتی باکتریالی نیز دارد. به همین دلیل حتی اگر دندان عفونت نموده باشد هم برای درمان درد مؤثر خواهد بود. دم نوش میخک را برای شستشوی دهان بهره ببرید تا ناراحتی های دهانی را تسکین دهد.

زردچوبه

زردچوبه یکی دیگر از مواد موجود همیشگی در آشپزخانه است که می توانید آن را در مجموعه درمان های خانگی قرار دهید. این ماده می تواند بسیاری از مسائل سلامتی را درمان کند. زردچوبه حاوی کورکومین است، این ماده یکی از ترکیب های فعال محسوب می گردد که خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد درد دارد.

زردچوبه یکی از چاشنی های مناسب برای رژیم غذایی است چرا که به کنترل زخم معده و کلسترول یاری می نماید و خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد. کورکومین به صورت مکمل دارویی نیز قابل مصرف است. البته می توانید زردچوبه را به صورت دم نموده تهیه کنید و بنوشید یا آن را به صورت چاشنی در دستور پخت سوپ، خورشت و نوشیدنی ها قرار دهید.

زنجبیل

زنجبیل و زردچوبه مشابه هم هستند. ترکیب گینجرول موجود در زنجبیل به دلیل کیفیت و خواصی که دارد، درد دندان را تسکین می دهد. این ماده فعال حاوی اثرات ضد التهابی و ضد درد است. علاوه بر آن زنجبیل یک درمان عالی برای مسائل و بیماری های دستگاه گوارش نیز به شمار می رود. این ماده خوراکی به عنوان یکی از رایج ترین درمان های طبیعی برای حالت تهوع و استفراغ هم به کار برده می گردد. بهترین نکته در رابطه با این روش درمانی، نبودن هیچ گونه عارضه جانبی است.

یک دم نوش زنجبیل آماده کنید و آن را هر از گاهی بنوشید. همچنین می توانید کمی از ریشه زنجبیل را به خورشت، دسر، آبمیوه و اسموتی اضافه کنید. شما می توانید با استفاده از سه ماده معرفی شده تا این لحظه یعنی میخک، زردچوبه و زنجبیل یک دم نوش آماده کنید. این محلول یک چای درمانی مؤثر است.

نمک دریا

نمک دریا یکی از موادی است که شاید در هر خانه ای یافت نگردد. ولی باید بدانید که این ماده یکی از ساده ترین و سریع ترین روش های درمان درد دندان به شمار می رود و اهمیتی نمی دهد عامل درد چیست. زمانی که نمک را با آب رقیق کنید و دهان خود را با آن بشویید، این دهان شویه خانگی یک ضد درد و مؤثر فوق العاده خواهد بود. این محلول التهاب را کاهش می دهد، دهان را تمیز می نماید و درد دندان را تسکین می بخشد.

برای تهیه این محلول یک قاشق چای خوری نمک و یک پیمانه آب آماده کنید. نمک دریا از آن جهت که تصفیه نشده، حاوی مواد معدنی بالایی است و برای این راه حل درمانی پیشنهاد می گردد. ابتدا نمک را در آب جوش بریزید. محلول را هم بزنید تا به خوبی حل گردد و اجازه دهید حرارتش از بین برود و سرد گردد تا بتوانید به راحتی دهان خود را شستشو دهید. حداقل برای 30 ثانیه دهان خود را با محلول آب نمک بشویید و مطمئن شوید که این محلول به منطقه درد نیز رسیده باشد. این روش را هر 15 دقیقه یک بار تکرار کنید تا تأثیرش دیده گردد.

یخ

آخرین روش درمانی، مربوط به سریع ترین راه حلی است که می تواند دندان درد ناشی از التهاب حاد را از بین ببرد. یخ را به صورت کمپرس روی گونه خود قرار دهید و چند دقیقه نگه دارید، این منطقه مربوط به دندانی است که درد دارد. البته ناگفته نماند که روش خانگی یخ، یک درمان موقت است.

اکنون با روش های متعدد و سریع برای درمان خانگی دندان درد آشنا شده اید. ولی توصیه می گردد قبل از هر اقدامی با پزشک خود مشورت کنید تا با یافتن علت، شما را هدایت کند. درد های شدید دندان احتیاج به مصرف آنتی بیوتیک دارد و باید تنها با تجویز پزشک انجام گردد.

منبع: steptohealth

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: برترین ها
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1670

به "درمان دندان درد با 5 روش سریع خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان دندان درد با 5 روش سریع خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید