خبرنگاران واحدهای تولیدی ملزم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند

به گزارش پرسینا بلاگ، کرمانشاه - خبرنگاران- مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور پیشگیری حداکثری از شیوع این ویروس در واحدهای تولیدنماینده مواد غذایی و آشامیدنی، انبارهای نگهداری و زنجیره توزیع و پخش، همه واحدها ملزم باید دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ شده را اجرا نمایند.

خبرنگاران واحدهای تولیدی ملزم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند

دکتر شهریار مستوفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه دستورالعمل ها در قالب بخشنامه ای به همه واحدهای فراوریی و شرکت های پخش ابلاغ شده است، اضافه نمود: مسوُولیت نظارت بر اجرای این الزامات بر عهده مدیرعامل و مسوُولان فنی است.

او به تشریح مواد این بخشنامه پرداخت و گفت: براساس این بخشنامه مواد اولیه خام نظیر فرآورده های خام دامی و دریایی از واحدهای صنعتی و کشتارگاه های دارای مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح (سازمان دامپزشکی و سایر نهادهای مرتبط) تهیه شده و کنترل و نظارت کافی در زمان خرید و در طی حمل و نقل تا درب کارخانه تحت نظارت مسوُول فنی انجام گردد.

وی گفت: مواد اولیه خام کشاورزی حتی الامکان از واحدهای صنعتی و یا کارگاهی دارای مجوزهای قانونی و یا از مراکز عرضه معتبر از سوی وزارت جهاد کشاورزی که تحت پایش و کنترل های ضروری است باید تأمین گردد و تحت نظارت و کنترل های دقیق مسوُول فنی حمل و نگهداری شوند.

او به رعایت نکات بهداشتی در حمل و نقل و توزیع نیز اشاره نمود و گفت: همه وسایل و ابزار مورد استفاده در حمل و نقل مواد اولیه و محصول نهایی به ویژه تانکرها و وسایل نقلیه با مواد ضدعفونی کننده مناسب، گندزدایی شده و سپس بارگیری انجام گردد.

به گفته او سکوهای بارگیری و تخلیه، پالت ها و لیفتراک ها قبل از جابه جایی با مواد مناسب ضدعفونی شوند و کارکنان و دست اندرکاران حمل و نقل باید مجهز به ماسک و دستکش بوده و تحت معاینات لازم قبل از ورود به محل کار قرار گیرند.

وی ادامه داد: در توزیع محصولات در سطح عرضه، ضمن تأکید به رعایت پوشش بهداشتی توسط پرسنل بخش و ضدعفونی خودروهای پخش محصولات، به منظور پیشگیری از تماس مستقیم افراد، از سبدهای قابل شستشو و یا کارتن به عنوان بسته بندی ثانویه و یا شرینگ نمودن محصولات استفاده شده و از قراردادن بسته و یا سبد در کف خیابان و معابر خودداری گردد.

او در ادامه به رعایت نکات بهداشت عمومی و فردی در محل فراوری و بسته بندی نیز اشاره نمود و گفت: غربالگری کارکنان در بدو ورود به محل کارخانه باید انجام گردد و از ورود افراد مشکوک به علائم حاد تنفسی (بیماری کرونا ویروس) به محل کارخانه ممانعت به عمل آید.

دکتر مستوفی اضافه نمود: رعایت مقررات بهداشت فردی برای همه کارکنان به ویژه کارکنان مرتبط با سالن های فراوری، بسته بندی و انبار مواد اولیه و محصول باید به طور جدی و سخت گیرانه الزام شده و مورد پایش قرار گیرد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه تشریح این بخشنامه گفت: اجرای سختگیرانه مقررات نظافت و گندزدایی سطوح در همه اماکن و فضاهای مرتبط با فراوری و انبارش با هدف کاهش احتمال مخاطرات مرتبط با بیماری الزامی بوده و باید در فواصل مناسب مورد پایش قرار گیرد.

وی توضیح داد: واحد فراوریی و شرکت های پخش باید مواد شوینده و ضدعفونی کننده و ملزومات بهداشت فردی از قبیل ماسک، دستکش و ... را به تعداد کافی تأمین نماید.

دکتر مستوفی در بخش پایانی سخنانش به رعایت عمومی برای همه واحدهای فراوریی، نگهداری و توزیع نیز تاکید نمود و گفت: آموزش کارکنان در زمینه کرونا، علایم و نحوه پیشگیری از ابتلا در دستور کار قرار گرفته و سوابق آن جهت ارائه به بازرسان وزارت بهداشت نگهداری گردد.

او اضافه نمود: در صورت وجود موارد مشکوک به ابتلا در اعضای خانواده کارکنان، مستخدم برابر دستورالعمل قرنطینه اجازه حضور در محل کارخانه را (تا سپری شدن مدت زمان قرنطینه) نخواهد داشت.

وی گفت: در صورت به کارگیری کارکنان فصلی و یا روزمرد دریافت کارت - بهداشت معتبر قبل از آغاز به کار مورد تأکید مجدد قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا به امروز 102 نفر در این استان به کرونا مبتلا شده اند که سه نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تا به امروز 12 هزار 729 و نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که در مجموع 514 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و چهار هزار و 339 مورد از ابتدا تا به امروز بهبود یافته اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار و با گسترش به بیشتر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3708

به "خبرنگاران واحدهای تولیدی ملزم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واحدهای تولیدی ملزم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید