خبرنگاران اصناف غیرضروری شهرستان دماوند تا 15 فروردین تعطیل شد

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران - خبرنگاران - رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند از تعطیلی اصناف غیرضروری شهرستان از امروز(یکشنبه 3 فروردین) تا 15 فروردین اطلاع داد و گفت: در نظر است کلیه اصناف واقع در محورهای مواصلاتی هراز و فیروزکوه نیز در روزهای 13، 14 و 15 فروردین تعطیل شوند.

خبرنگاران اصناف غیرضروری شهرستان دماوند تا 15 فروردین تعطیل شد

رضا میرزاکریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اتاق اصناف شهرستان دماوند در راستای اجرای برنامه های ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در منطقه، اقداماتی را انجام داده است که می توان به محدود شدن فعالیت اصناف در روزهای سرانجامی سال اشاره نمود.

وی ادامه داد: به همین دلیل جهت قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا و تصمیمات اجرا شده توسط ستاد پیشگیری استان و شهرستان، مقرر شد تمامی واحدهای صنفی و فروشگاه های غیرضروری شهروندان از امروز تا 15 فروردین ماه تعطیل باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: البته بعضی واحدهای صنفی ضروری همچون تعمیرگاه ها، نانوایی ها، بعضی فروشگاه های زنجیره ای، میوه و تره بار، گوشت و مرغ و ... که به شهروندان در هر شرایطی ارائه خدمات می دهند، باز باشند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند همچنین با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی ضروری و غیرضروری محورهای هراز و فیروزکوه در روزهای سرانجامی تعطیلات نوروزی نیز گفت: با توجه به اینکه بعضی از مردم به سفر رفته و قطعا در روزهای سرانجامی تعطیلات از شمال و شرق کشور به سمت غرب و جنوب سفر خواهند کرد، در روزهای 13، 14 و 15 تمامی صنوف تعطیل هستند.

میرزاکریمی با اشاره به اینکه کرونا بیش از 70 درصد به کسبه شهرستان دماوند به ویژه بعضی اصناف همچون خشکبار، قنادی ها و ... آسیب زده است، اعلام کرد: این میزان رکود به دلیل کاهش خرید شهروندان از بعضی کسبه بوده است که البته بعضی واحدهای صنفی همچون خوار و بار، میوه و تره بار و همچنین مواد ضدعفونی و بهداشتی در امان بودند.

وی گفت: امیدواریم بعد از سرانجام شیوع این بیماری، حمایت های مالی از این اصناف در قالب پرداخت وام، بخگرددگی مالیات و ... صورت گیرد تا مسائل مالی آنان نیز مرتفع گردد.

این مقام مسئول همچنین از شهروندان خواست تا همچون کسبه که همیشه در تمامی عرصه ها به ویژه در این حوزه همکاری لازم را داشته اند، سهم خود را در کاهش و قطع شیوع این بیماری ایفا نمایند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند همچنین در مورد برخورد با کسبه متخلف نیز گفت: از 25 اسفند سال گذشته تا به امروز 25 کسبه متخلف در بخش قلیان فروشی ها، رستوران ها، نانوایی ها، بعضی شرکت های غیرقانونی و ... پلمب شدند و برخورد لازم با آنان صورت گرفت.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، طبق آخرین آمار بر اساس نتایج و یافته های آزمایشگاهی، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در کشور به 20610 نفر افزایش یافت؛ 7635 نفر از بیماران کووید 19 در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 1556 نفر رسید.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3796

به "خبرنگاران اصناف غیرضروری شهرستان دماوند تا 15 فروردین تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اصناف غیرضروری شهرستان دماوند تا 15 فروردین تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید