خبرنگاران آتش سوزی تنگ قیر چرداول مهار شد

به گزارش پرسینا بلاگ، ایلام - خبرنگاران - فرماندار چرداول گفت: آتش سوزی جنگل های منطقه تنگ قیر این شهرستان مهار شد.

خبرنگاران آتش سوزی تنگ قیر چرداول مهار شد

الیاس فتاحی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: به دلیل بی احتیاطی گردشگران در منطقه تفریحی تنگ قیر و خاموش نکردن بقایای آتش هایی که برپا نموده بودند این منطقه دچار حریق شد.

وی گفت: به محض دریافت خبر این آتش سوزی سریعا تمام نیروهای منابع طبیعی، انجمن های مردم نهاد و دوستداران طبیعت در منطقه حاضر و با وجود سنگلاخی و شیب تند کوه های این منطقه در چندین مرحله آتش سوزی را مهار کردند.

فتاحی یادآور شد: بدلیل وزش باد شدید و شیب تند محل حادثه، آتش سوزی مجدد آغاز شد اما در عصر روز یکشنبه آتش سوزی به طور کامل مهار شد.

فرماندار چرداول با بیان اینکه 2 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی (مشجع) بدون آسیب به درختان جنگلی طعمه حریق شد از حضور نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در محل آتش سوزی برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی تا دو روز آینده اطلاع داد.

وی یادآور شد: بدلیل وزش باد شدید در روز جاری مهار آتش سوزی به سختی صورت گرفت و بخاطر انفجار سنگ هایی در محل حادثه تعدادی از نیروهای منابع طبیعی مصدوم شدند.

فتاحی از گردشگران خواست: نسبت به ایجاد آتش در دل طبیعت در شرایط کنونی خودداری نمایند و در صورت برپایی آتش در انتها نسبت به خاموش کردن کامل آتش اقدام و از این کار اطمینان حاصل نمایند تا به طبیعت و جنگل های منطقه آسیبی نرسد.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 30کیلومتری ایلام قرار گرفته است و منطقه تنگ قیر از اماکن تفریحی این شهرستان است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4549

به "خبرنگاران آتش سوزی تنگ قیر چرداول مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتش سوزی تنگ قیر چرداول مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید