تمدید دو هفته ای قرنطینه در کلمبیا

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس جمهور کلمبیا گفت، قرنطینه سراسری در این کشور با هدف مبارزه با پاندمی ویروس کرونا تا 27 آوریل تمدید شد.

تمدید دو هفته ای قرنطینه در کلمبیا

به نقل از خبرگزاری رویترز، ابتدا این قرنطینه برای مدت 19 روز مشخص شده بود که 13 آوریل سرانجام می یافت. کلمبیا ماه گذشته پیش از آنکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از مرز 200 تن عبور کند، قرنطینه سراسری را اعلام نموده بود.

ایوان دوکو، رئیس جمهور کلمبیا به وسیله پخش زنده از تلویزیون ملی گفت: این قرنطینه که به نفع همه ماست، کاری است که ما می توانیم برای حفظ جان شهروندان و جلوگیری از رشد پاندمی ویروس کرونا انجام دهیم.

فرناندو روئیز، وزیر بهداشت کلمبیا نیز در جریان این پخش زنده گفت: در حال حاضر بیش از 1500 تن در کلمبیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 46 تن نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند. تعداد مبتلایان به این ویروس از آنچه که ابتدا انتظار می رفت کمتر است.

وی اضافه نمود: تفاوت بسیاری بین آنچه که ما فکر می کردیم با آن روبرو می شویم و واقعیت وجود دارد.

روئیز در ادامه گفت: ما انتظار داشتیم تعداد مبتلایان به ان ویروس تا روز شنبه به 5700 تن برسد اما تا امروز آمار تنها به بیش از 1400 تن رسیده است.

کلمبیا ماه گذشته مرزهای خود را بست، مدارس را تعطیل کرد و پروازهای مسافربری بین المللی را متوقف کرد چرا که مسافرانی که به اروپا و آمریکا سفر نموده بودند این بیماری را با خود به خانه آورده بودند.

بر اساس قوانین این قرنطینه یک نفر از هر خانواده اجازه دارد برای خرید اقلام ضروری یا انجام امور بانکی از خانه خارج گردد، استفاده از ماسک در فروشگاه ها، بانک ها یا وسایل نقلیه عمومی لازم است و رستوران ها تنها اجازه دارند غذای بیرون بر داشته باشند. تا سرانجام ماه مه مدارس تعطیل هستند و افراد مسن باید در خانه های خود بمانند.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4006

به "تمدید دو هفته ای قرنطینه در کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید دو هفته ای قرنطینه در کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید