تعامل و مصاحبه؛ لازمه حل وفصل مسائل در شورای گفت وگو

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: شوراهای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در کشور، محملی برای طرح مسائل، مطالبات و اقدامات دو بخش مذکور و حل وفصل مسائل در سایه تعامل و تبادل نظر هستند اما تحقق این هدف و توفیق در این بخش، در گرو همراهی تشکل های بخش خصوصی خواهد بود.

تعامل و مصاحبه؛ لازمه حل وفصل مسائل در شورای گفت وگو

غلامحسین شافعی، در هفتاد و دومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی، با تاکید بر لزوم ارزیابی عملکرد اعضای این شورا متذکر شد: در آیین نامه مربوط به تشکیل شورای گفت وگو ذکر شده، تشکل ها وظیفه دارند تا در حوزه خود مسائل را احصاء کرده و برای طرح به دبیرخانه ارائه دهند اما شماری از تشکل ها هم هستند که طی یک سال گذشته حتی یک مورد رصد یا دیدگاه کارشناسی یا موضوع برای طرح و بررسی به این شورا ارائه نکرده اند. از این منظر بهتر است تا تشکل های دیگری در این شورا جایگزین شوند.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کسب رتبه اول از سوی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در میان دیگر شوراهای استانی، گفت: امتیازی که از سوی شورای گفت وگوی استان کسب شده فوق العاده است و این اتفاق نتیجه تلاش های دبیرخانه و همراهی و همگرایی بخش های مختلف است. امیدواریم این فرایند تداوم پیدا کند و تلاش ها در این بخش به نتایج ارزنده تری منجر گردد.

شافعی در ادامه به چالش های صنعت گردشگری در مشهد و ایران اشاره کرد و گفت: ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری سلامت در ایران و استان خراسان رضوی فراهم است اما مسائل مانع از شکوفایی این بخش می گردد. در همین زمینه چندین جلسه با دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور داشته ایم. اما نباید این را نادیده گرفت که ورای مسائل ایجاد شده به واسطه آیین نامه وزارت بهداشت، تشکل های بخش خصوصی ما نیز در حوزه گردشگری به درستی عمل نمی کنند و بیماران در مشهد گرفتار دلال ها می شوند. بخش گردشگری سلامت امروز سرگردان است و بخشی از امور آن در دست دلالان واقع شده است و این شرایط باید تغییر یابد.

او خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت نباید اجبار کند که حتماً یک نفر از این حوزه در شرکت های تسهیلگر گردشگری سلامت حضور یابد. این موضوع باید در سطح ملی حل گردد و به صحن علنی شورای گفت وگوی مرکز برود تا مسائل در آنجا پیگیری گردد.

حمایت جدی دولت از پروژه های پدیده

در ادامه این نشست، علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی نیز اشاره ای به موفقیت شورای گفت وگوی استان در ارزیابی های وزارت کشور داشت و گفت: نشست های زیادی برای رفع مسائل استان در قالب شورای گفت وگو با مسئولان کشوری داشته ایم. از طرفی، غیر از شورای گفت وگو، کارگروه ملی زیارت هم که مدتی تعطیل بود که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد و بنا به دستور رئیس جمهور برگزار شد و تقریباً تمامی افرادی که به نوعی در داخل و خارج از استان در این زمینه دخیل اند، عضو این کارگروه هستند؛ افرادی همچون شهرداران مشهد، شیراز و قم. نشست بعدی این کارگروه نیز در قم برگزار خواهد شد و این اتفاق خوبی به خصوص برای مشهد به شمار می آید چرا این کلان شهر سالانه پذیرای میلیون ها زائر است.

او ضمن موافقت با درخواست شافعی در خصوص ارزیابی عملکرد اعضای شورای گفت وگو گفت: اعضا باید فعال باشند و وقت بگذارند تا در حل مسائل بخش خصوصی استان نتیجه بگیریم.

رزم حسینی با اشاره به آخرین شرایط شرکت پدیده، شرح داد: شرکت پدیده مجمع عمومی خود را برگزار کرد. خوشحالیم که توانستیم یک شرکت بحران زده را به راستا اصلی خود بازگردانیم. شرکتی که در صورت های اقتصادی آن، به نفع سهامداران یعنی مردم، اصلاحات قانونی صورت گرفته است. دولت به طورجدی از پروژه های این شرکت حمایت خواهد کرد و یکی از کارهای بزرگ در کشور، گره گشایی از مسائل شرکت مذکور است.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر اخیر خود به تاجیکستان گفت: این سفر و دیدارهای صورت گرفته در آن با توفیقات خوبی همراه بود و دستاوردهای مثبتی حاصل شد. با توجه به قابلیت های کشورهای همسایه و نیازمندی های موجود در سطح منطقه، خطه خراسان می تواند سالانه تا 5 میلیارد دلار صادرات داشته باشد. این موضوع در سال های اخیر فرایند نزولی داشته و امروز فرصت بسیار مناسبی برای فعالان اقتصادی فراهم است که باید از آن بهترین بهره را بگیرند.

حمید بنایی کننده مردم گناباد و بجستان در مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه شورای گفت وگوی استان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه ملی و استانی به شمار می آید، گفت: دعوت از مسئولان ملی و حضور مسئولان استانی و بخش خصوصی باعث تمرکز برای حل مسائل اقتصادی می گردد.

او با اشاره به پیشنهادی که در گذشته مبنی بر تشکیل جلسات شورای گفت وگوی شهرستان ها ارائه کرده بود، گفت: خیلی از تشکل های بخش خصوصی ما در شهرستان ها به مشکل دچار هستند و اگر این شورا در سطح کوچک تری در شهرستان ها برگزار گردد، بسیار اثرگذار خواهد بود.

بنایی از استاندار خراسان رضوی خواست: در مدت 4 ماه باقیمانده به پایان مجلس کنونی، ارزیابی از عملکرد کنندگان استان انجام بگیرد تا مشخص گردد که کنندگان مردم برای حل مسائل چه کرده اند.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3022

به "تعامل و مصاحبه؛ لازمه حل وفصل مسائل در شورای گفت وگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعامل و مصاحبه؛ لازمه حل وفصل مسائل در شورای گفت وگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید