برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی فارس

به گزارش پرسینا بلاگ، اسامی برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی ذر استان فارس اعلام شد.

برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی فارس

نخستین مسابقه زنده طراحی لباس عاشورایی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با همکاری دانشکده فنی و حرفه ای شیراز برگزار گردید. این مسابقه که به منظور ترویج و معرفی سبک زندگی اسلامی و ایرانی بود، با اعلام اسامی برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.

در این مسابقه که با رقابت 90 طراح استان فارس برگزار گردید، 3 نفر به عنوان برگزیده و یک نفر نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی گردیدند. همچنین لیلا حقیقی، نادره جمالی و امیر مرادی از اساتید رشته طراحی لباس در دانشگاه های شیراز داوری آثار را بر عهده داشتند.

در این مسابقه فریبا شریفی، نرگس الهی و الناز عبداللهی چهارده چریکی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند و مهسا پگاه راد نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی گردید.

مسابقه زنده طراحی لباس عاشورایی با هدف ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده ها با نگاه دینی و طرح لباس مذهبی، عزاداری عاشورایی در گروه های سنی مختلف، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان، چهره های ماندگار و فعالان این عرصه، آنالیز نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم، شیوه های انتقال فرهنگ عاشورا، به کارگیری علائم و نشانه های اقوام ایرانی در لباس های مذهبی و عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس مبتذل در مراسم عزاداری و هیئت های مذهبی برگزار گردید.

پیش تر بهروز مرامی، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس جوایز نقدی برگزیدگان را بدین توضیح اعلام نموده بود:

نفر اول: لوح تقدیر و مبلغ 500 هزار تومان؛

نفر دوم: لوح تقدیر و مبلغ 400 هزار تومان؛

نفر سوم: لوح تقدیر و مبلغ 300 هزار تومان؛

و شایسته تقدیر: لوح تقدیر و مبلغ 200 هزار تومان.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2140

به "برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید