برگزاری متفاوت سیزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین در گلستان

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون گردشگری استان گلستان بر اهمیت هم افزایی دستگاه های اجرایی برای توسعه گردشگری استان تأکید کرد.

برگزاری متفاوت سیزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین در گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان، احمد تجری در مصاحبه با برنامه روزنه رادیو گلستان گفت: ساماندهی ظرفیت های گردشگری و ایجاد زیرساخت های گردشگری اقدامی فرا بخشی است و اگر خواستار توسعه صنعت گردشگری استان هستیم باید هم افزایی و تعامل فی مابین دستگاه های اجرایی تقویت گردد.

او اظهار داشت: با توجه به این که در سال های اخیر یکی از محورهای توسعه استان بخش گردشگری است باید از توان تمامی دستگاه های اجرایی در راستای نیل به این هدف بهره مند شد.

معاون گردشگری استان گلستان با اشاره به این که حفظ و احیای بافت تاریخی گرگان یکی از موضوعاتی است که با تعامل دستگاه های اجرایی استان روند خوبی را طی می نماید، گفت: از طرفی باهم افزایی بخش دولتی و تعاملات شکل گرفته فی مابین اداره کل میراث فرهنگی گلستان، شهرداری گرگان و اداره کل راه و شهرسازی استان برای کف سازی و جداره سازی در چند نقطه این بافت تاریخی و همچنین ورود بخش خصوصی برای مرمت و بهره برداری از خانه های تاریخی از سویی دیگر، اتفاقات خوبی را در حوزه بافت تاریخی رقم زده است و تداوم آن موجب رونق گردشگری در این بافت ارزشمند خواهد شد.

او با اشاره به این که یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان به صورت مستمر در بافت تاریخی گرگان برای جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز گشت زنی می نماید، تأکید کرد: حفظ بافت تاریخی گرگان علاوه بر اقدامات دستگاه های دولتی و نظارتی، همکاری مردم شریف شهرستان گرگان و ساکنین بافت تاریخی را می طلبد.

برگزاری متفاوت سیزدهمین دوره جشنواره اقوام در هفته وحدت

تجری با اشاره به برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین در گلستان گفت: سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین هم زمان با هفته وحدت از 21 الی 24 آبان ماه در شهرستان گرگان و از 26 لغایت 29 آبان ماه در گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

او توضیح داد: جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام استان ازلحاظ تنوع اقوام و همچنین میزان بازدیدکنندگان یکی از جشنواره های کم نظیر در سطح کشور است.

معاون گردشگری استان گلستان بیان نمود: امروز باگذشت دوازده دوره از این جشنواره تجربه ارزشمندی برای برگزاری جشنواره های بزرگ در استان به وجود آمده است.

او تأکید کرد: کوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بر این است تا با تکیه به تجربه سنوات گذشته و با دعوت از گروه های موسیقی و آیینی متفاوت و همچنین هنرمندان صنایع دستی شاخص کشور، ارتقای کیفیت جشنواره را در این دوره ببینیم.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1634

به "برگزاری متفاوت سیزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری متفاوت سیزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید