برنامه احیای مشاغل در پساکرونا تدوین شد

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون وزیر کار از تدوین برنامه ای برای احیای مشاغل در دوره پساکرونا اطلاع داد و گفت: این برنامه در قالب سه سناریو تدوین شده و در انتظار تصویب است.

برنامه احیای مشاغل در پساکرونا تدوین شد

عیسی منصوری در پاسخ به این سوال که آیا ریزش اشتغال ادامه خواهد داشت، گفت: قطعاً طی 3 تا 5 سال آینده ریزش نیروی کار خواهیم داشت اما همزمان در یک رشته فعالیت هایی رویش جدی داریم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: در همین دوره کرونا، فعالیت ها و کسب و کارهای قابل اجرا در بستر فضای مجازی بسیار رونق گرفته اند؛ برخی از این مشاغل افزایش جدی نیروی کار داشتند. تشخیص ما این است که با یک تأخیر فازی برخی رشته فعالیت هایی همچون بخش خدمات دوباره رونق خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در دوره پساکرونا پیش بینی ما این است که بخش کشاورزی سریع خود را احیا می نماید و بازگشت سریعی خواهد داشت؛ در این دوره هم کمتر تحت تأثیر قرار گرفته است که البته باید اشاره نمود که فضای بارندگی و غیره هم مثبت بوده است.

منصوری گفت: بعد از بخش کشاورزی، بخش صنعت فرایند احیای خود را به صورت صعودی آغاز می نماید و پس از آن با یک تأخیر فازی نسبت به صنعت، بخش خدمات رونق خود را آغاز می نماید؛ ولی وقتی زمان بگذرد، بخش خدمات نسبت به صنعت در حوزه اشتغال راندمان بیشتری خواهد داشت.

وی در خصوص اینکه چه برنامه ای برای دوره پساکرونا دارید، گفت: برنامه ای بلندمدت در سه سناریو برای دوره پساکرونا تدوین نموده ایم؛ سناریوی نخست اینکه ممکن است واحدهای مالی همراه با رونق به حالتی بهتر از حالت قبل از کرونا برگردند؛ سناریوی دوم پیش بینی یک دوره افول و سپس بازگشت سریع به رونق است و سناریوی سوم بازگشت به روال قبل اما درگیر شدن دوباره با کرونا است.

منصوری گفت: بر اساس این سه سناریو 11 مؤلفه در قالب برنامه پساکرونا تدوین کردیم که هنوز به مرحله تصویب نرسیده است؛ اما این برنامه بلندمدت است و برای ریزش اشتغال طی سال های آینده، آیتم هایی در نظر گرفته است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4670

به "برنامه احیای مشاغل در پساکرونا تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه احیای مشاغل در پساکرونا تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید