با تعدادی از بهترین سواحل ترکیه آشنا شویم

به گزارش پرسینا بلاگ، در جهان دیدنی های فراوانی وجود داشته که هرکدام شگفتی و زیبایی خاص خود را دارند. در میان دیدنی های طبیعی همانند غارها، کوه ها، جنگلها و دیگر مناظر فوق العاده، ساحل ها دارای زیبایی و شگفتی خاصی هستند که علاوه بر ایجاد حس آرامش، می توان از شنا و ورزشهای آبی لذتی دوچندان برد. کشور ترکیه یکی از مقاصد گردشگری جذاب جهان بوده و زیباترین سواحل ترکیه بسیاری از گردشگران را به سمت خود می خوانند. با ما در مقاله بهترین سواحل ترکیه همراه شوید تا شما را با شماری از دیدنی ترین سواحل ترکیه آشنا کنیم.

با تعدادی از بهترین سواحل ترکیه آشنا شویم

فهرست مطالب

ساحل آنتالیاساحل بدرومساحل کوش آداسیساحل فتحیهساحل آلانیاساحل کمرساحل سزمهساحل مارماریسساحل دیدیمساحل بلکساحل ساید

ساحل آنتالیا

وجود 15 هتل از 100 هتل برتر جهان در ساحل های طولانی و زیبای شهر آنتالیا بیانگر دلیل معرفی این منطقه است. کلوپ های گلف آن از محبوب ترین کلوپ های جهان بوده و تئاترهای مجلل و قدیمی، مناطق باستانی فراوان در کنار غار و آبشارها از دیگر جذابیت های این بخش از ترکیه محسوب می شوند. این مورد از زیباترین سواحل ترکیه با قرار دریافت در کنار دریای مدیترانه و منطقه ای به نام ریویرای، یکی از شگفتی های بی نظیر طبیعت است.

بیشتر بخوانیدسواحل آنتالیا | سواحلی دیدنی برای استراحتی طولانی در کشور ترکیه

ساحل بدروم

آب و هوای بی نظیر، خلیج های فوق العاده، جشنهای شبانه و مراسم تاریخی دیدنی بخشی از موهبت هایی بوده که در ساحل زیبای بدروم جمع شده اند. هتل و اقامتگاه های فراوانی نیز در این مورد از بهترین سواحل ترکیه وجود دارند.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری بدروم | شهری تفریحی و شاد در ترکیه

ساحل کوش آداسی

هرودوت، تاریخ نگار باستانی یونان از ساحل زیبای کوش آداسی بعنوان مکانی آرامش بخش و زیبا یاد کرد که مورد علاقه زئوس است. این منطقه باستانی دارای ساحل های بکری است که آرامش را می توان در جای جایشان حس کرد.

بیشتر بخوانیددیدنی های کوش آداسی ترکیه، ساحل آبی دریای اژه

ساحل فتحیه

ساحل ماسه ای بی خاتمه با آثار باستانی فوق العاده و سرگرمی های فراوانی چون انواع ورزشهای آبی و چتربازی، این بخش را به یکی از دیدنی ترین سواحل ترکیه بدل نموده و طبیعت دیدنی و بکرش چشم گردشگران را مسحور خود می نماید.

ساحل آلانیا

برجهای سرخی که در دوره سلجوقیان تحت سلطه کشتی سازی ها بودند، توانستند رنگ و زیبایی بی نظیری را به یکی از بهترین سواحل ترکیه دهند. سواحل ماسه ای و رستورانهایی که جشنهای شبانه در آنها رونق دارند، از دیگر جذابیت های ساحل آلانیا هستند.

بیشتر بخوانیدشهری ساحلی، تاریخی، توریستی، دیدنی و جذاب همچون آلانیا

ساحل کمر

ساحل سنگریزه و صخره ها نامی برازنده برای این بخش از کشور ترکیه است که بارها توانسته تا برنده جایزه پرچم آبی که به پاک ترین و تمیزترین سواحل تعلق می گیرد، گردد. البته، بخش گردشگری آن دارای سواحل شنی زیبایی بوده که همانند جواهری در کرانه دریای آبی مدیترانه می درخشند.

ساحل سزمه

جزیره ای به همین نام در غربی ترین بخش ازمیر با جشنهای شبانه و زندگی رنگارنگش شهرتی جهانی دارد. اما، این تنها دلیل معرفی این ساحل نیست. جریان آب گرم به رنگ طلایی و خاصیت التیام بخشی از دیگر دلایل جذابیت این مورد از زیباترین سواحل ترکیه است.

ساحل مارماریس

در محل اتصال دریای اژه و دریای مدیترانه، ساحلی زیبا و دیدنی با اسکله های مدرن و شهرهایی باستانی ساخته شده که از آن به نام مارماریس یاد می کنیم. بندرهای طبیعی این مکان به گردشگران امکان سفرهای آبی جذاب را می دهند.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری مارماریس | سفر دو روزه به شهر تفریحی مارماریس

ساحل دیدیم

منطقه ورود رودخانه بویوک مندرس به دریای اژه، یکی از زیباترین و دیدنی ترین سواحل کشور ترکیه را ساخت که دارای بنادر طبیعی و خلیج های مجزاست. قرار دریافت دریاچه بفا هم به جذابیت های این منطقه اضافه نمود.

ساحل بلک

وجود گونه های جانوری و گیاهی باعث شده که جایزه توسعه سازگاری با محیط زیست یه این ساحل تعلق بگیرد. تمامی هتلهای آن 5 ستاره بوده و دارای چشمه های درمانی، امکانات تفریحی، مناظر طبیعی بی نظیر و کوه هایی تماشایی است.

ساحل ساید

آرامش و آسایش خیال، حسی است که در سراسر ساحل شنی و زیر سایه درختان طبیعی این منطقه تاریخی وجود دارد. البته، به جز استراحت بر روی شنهای طلایی این منطقه، می توانید از دیدن خرابه های باستانی آن هم لذت ببرید.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5045

به "با تعدادی از بهترین سواحل ترکیه آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تعدادی از بهترین سواحل ترکیه آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید