بال گرانی مرغ می شکند

به گزارش پرسینا بلاگ، عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با خبرنگاران: با افزایش عرضه روزانه به هزار تن و رشد توزیع مرغ منجمد، حداکثر تا 10 روز آینده نرخ مرغ در بازار تهران تثبیت می شود

بال گرانی مرغ می شکند

تنش قیمتی بازار مرغ با رشد عرضه و تشدید نظارت ها حداکثرتا 10 روز آینده فروکش کرده و قیمت ها می شکند. معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با خبرنگاران از تثبیت قیمت و ساماندهی بازار مرغ حداکثر تا 10 روز آینده خبر داد و گفت: ورودی مرغ تازه به بازار تهران 350 تا 400 تن است که مقرر شده شرکت پشتیبانی امور دام این ورودی را تا هفته آینده به بیش از 1000 تن برساند و مشکل عرضه مرغ در بازار مرتفع شود. عباس قبادی تاکید کرد:

مقرر شده تا شرکت پشتیانی امور دام میزان عرضه روزانه مرغ منجمد را نیز به بیش از هزار تن افزایش دهد، با این روند بازار مرغ حداکثر تا 10 روز آینده به ثبات رسیده و مسائل کنونی قیمت و عرضه را شاهد نخواهیم بود.

او افزایش اخیر قیمت و کمبود مرغ تازه در برخی مناطق ایران را ناشی از افزایش دمای هوا و تلفات وارد شده به جمعیت مرغداری ها دانست و گفت: این امر موجب وقفه روزانه در ورودی میزان مرغ گرم به بازار شده است بر این اساس با استفاده ازذخایر مرغ منجمد، عرضه مرغ را تا بازگشت قیمت ها افزایش می دهیم. قبادی با رد خبرهای مطرح شده در مورد نایاب شدن مرغ و اعتراض های صنفی در برخی استان ها مانند یزد به دلیل کمبود گوشت و مرغ اضافه نمود: مگر می شود مرغ در کشور نباشد، ذخایر مناسب گوشت و مرغ در همه استان ها وجود دارد و استانداران و شرکت پشتیبانی امور دام اختیار دارند تا از این ذخایر استفاده کنند.

  • رشد عرضه توام با تشدید نظارت

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، در مورد افزایش نرخ هر کیلوگرم مرغ در برخی مناطق تهران به 14 تا 18 هزار تومان، اضافه نمود: وقتی زمینه ورود مرغ به بازار کم می شود، این گونه فاصله قیمتی در بازار شکل گرفته و دامنه تخلفات در عرضه این محصول افزایش می یابد. منکر افزایش بی رویه قیمت و گرانفروشی مرغ نیستیم اما دادستانی، سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به صورت ویژه در حال کنترل قیمت های بازار هستند. قبادی در پاسخ به این که تکیه صرف بر برخوردهای نظارتی نمی تواند مسائل قیمت و عرضه مرغ را برطرف کند، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در چند روز گذشته عرضه مرغ منجمد در برخی میادین را افزایش داده و برای کاهش نرخ مرغ در تهران و بازگشت قیمت ها به نرخ مصوب 12 هزار و 900 تومانی نیز برنامه داریم.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 984

به "بال گرانی مرغ می شکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بال گرانی مرغ می شکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید