بازدید معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی از 4 پروژه گردشگری در تهران

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون سرمایه­ گذاری سازمان میراث فرهنگی از چهار پروژه در حال احداث حوزه گردشگری در شهر تهران بازدید به عمل آورد و روند اجرایی پروژه های یادشده را مورد آنالیز قرار داد.

بازدید معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی از 4 پروژه گردشگری در تهران

حسین اربابی با همراهی دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران و علیرضا جعفری معاون سرمایه گذاری این اداره کل، ضمن دیدار با سرمایه گذاران چهار پروژه هتل گران میراث رشیدیه و هتل های 5 ستاره دیدار، رؤیا و ملل از نزدیک در جریان مسائل و دغدغه های پیش روی بخش خصوصی پیرامون سرمایه گذاری و ادامه فعالیت های عمرانی نهاده شد و دستورات لازم را برای تسهیل و تسریع ادامه روند این پروژه ها صادر کرد.

او در جریان این بازدید از هتل گران میراث رشیدیه، ضمن قدردانی از زحمات سرمایه گذار این مجموعه، گفت: این هتل می تواند یک نماد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باشد و ما از افرادی که سرمایه خود را در جهت شناساندن و ترویج میراث فرهنگی کشورمان به کار می گیرند، حمایت می کنیم.

اربابی توضیح داد: سرمایه گذاری های این چنینی می تواند زمینه ماندگاری میراث را در دوران مدرن فراهم سازد.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی همچنین در ادامه بازدید خود از پروژه هتل 5ستاره رؤیا و دیدار، بر حمایت سازمان میراث فرهنگی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری و حل مسائل مربوط به این نوع از سرمایه گذاری ها با تکیه بر تعاملات میان دستگاهی و ارائه تسهیلات لازم به سرمایه گذاران تأکید کرد.

او همچنین در جریان بازدید خود از روند احداث مجموعه هتل های ملل، توضیح داد: رونق گردشگری با تجهیز مقصد عجین است و اگر نتوانیم محیط پیرامونی میراث ارزشمندی را که در اختیار داریم به درستی و با بهره گیری از استانداردهای لازم تجهیز کنیم نمی توانیم به بهره برداری درست در زمینه گردشگری برسیم.

اربابی یادآور شد: نقش بخش خصوصی در توسعه تأسیسات و تجهیزات گردشگری نقشی اثربخش و کارآمد است.

فاز نخست هتل گران میراث رشیدیه تا خاتمه جاری به بهره برداری می رسد، این مجموعه با کاربری هتل سنتی با زیر بنایی با بالغ بر 106هزار مترمربع در میدان پونک، بلوار همیلا واقع شده است که پیش بینی می گردد با بهره برداری از فاز نخست این هتل که 10هزار مترمربع است، تعداد 150 تخت به ظرفیت اقامتی کشور اضافه کرده گردد و زمینه اشتغال مستقیم 150 نفر نیز با تکمیل این پروژه فراهم خواهد شد.

همچنین با تکمیل احداث هتل 5 ستاره رؤیا 120 نفر به صورت مستقیم وارد بازار کار می شوند و 300 تخت به ظرفیت اقامتی کشور اضافه کرده خواهد شد این هتل با زیربنایی به مساحت 20هزار مترمربع در بزرگراه اشرفی اصفهانی واقع شده و ساخت آن در سال 99 خاتمه خواهد یافت.

هتل پنج ستاره دیدار از دیگر پروژه های گردشگری در حال احداث که امروز مورد بازدید معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی نهاده شد نیز با زیر بنایی به مساحت بالغ بر 45هزار مترمربع دو سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید و با فراهم ساختن اشتغال 300 نفر، 550 تخت را به ظرفیت اقامتی کشور اضافه خواهد نمود، هتل یادشده در بزرگراه شهید حقانی، خیابان شهیدی قرار گرفته است.

همچنین مجموعه هتل های ملل نیز با زیربنایی به مساحت نزدیک به 60هزار مترمربع 700 تخت را به مجموعه اقامتی کشور خواهد اضافه کرد و تکمیل این پروژه اشتغال 200 نفر را به صورت مستقیم به همراه خواهد داشت این هتل در میدان ونک خیابان شهید خدامی واقع شده است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1255

به "بازدید معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی از 4 پروژه گردشگری در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی از 4 پروژه گردشگری در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید