بازدید رایگان عموم از رصدخانه شهری و موزه نقشه ، نحوه ثبت نام اعلام شد

به گزارش پرسینا بلاگ، امکان بازدید از رصدخانه شهری و موزه نقشه تهران همزمان با هفته تهران هوشمند از 12 تا 19 آذر ماه برای عموم مردم و علاقه مندان به موضوعات حوزه مدیریت شهری، آمار و اطلاعات جغرافیایی و نقشه های تاریخی تهران به صورت رایگان فراهم شده است.

بازدید رایگان عموم از رصدخانه شهری و موزه نقشه ، نحوه ثبت نام اعلام شد

خبرنگاران - جلسات معرفی این دو مجموعه و بازدید از آنها از دوازدهم تا هفدهم آذرماه 98 در ساعت های معین برگزار خواهد شد. علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به نشانی smart.tehran.ir مراجعه کرده و با ثبت نام در فرم ویژه این رویداد از این امکان بهره مند شوند.

این بازدید شامل آشنایی با رصدخانه شهری تهران، مروری بر توسعه کالبدی شهر در یک قرن گذشته، بررسی اطلاعات جمعیتی به صورت مکان محور و آشنایی با مدل سه بعدی شهر تهران و داشبوردهای مدیریتی مرکز آمار و رصد شهری و همچنین آشنایی و بازدید از موزه نقشه تهران و نقشه های تاریخی موجود در گنجینه آن است.

+ در این زمینه بیشتر بخوانید: بهای بلیت موزه نقشه تهران معین شد | 40 هزار تومان برای بازدید از نقشه ها و مستندات طهران قدیم

رصدخانـه شهری تهران به عنوان مرکز تخصصی مانیتورینگ و پایش شاخص های مدیریت شهری و پایگاهی جهت ارایه اطلاعات شاخص بـه تفکیـک پهنه هـای مناطـق 22 گانـه شـهر تهـران در هفتـه تهـران هوشـمند بـه روی اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان و پژوهشـگران باز می شود تا در کنار متخصصان و صاحب نظران، مـردم هـم بتوانند از ایـن امـکان مهـم شـهری دیـدن کـرده و بـا کارکردهـای مختلف آن آشـنا شوند.

همچنین مـوزه نقشـه تهـران نیـز بـه عنوان یکـی از مهمتریـن مراکز حفـظ تاریخچه شهرتهران شامل قدیمی ترین نقشه های موجود از تهران، شهرستان ها و ایـران شـناخته شـده اسـت. در ایـن مـوزه عـلاوه بـر نقشـه ها، تعـداد زیـادی کتـاب، نشـریه، ابـزار و ادوات قدیمـی تهیـه نقشـه نیـز نگهـداری می شـود و وجـود نقشـه های منحصـر بـه فـرد، ایـن مجموعـه را در نـوع خـود بی نظیـر کـرده اسـت.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: چمدان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2552

به "بازدید رایگان عموم از رصدخانه شهری و موزه نقشه ، نحوه ثبت نام اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید رایگان عموم از رصدخانه شهری و موزه نقشه ، نحوه ثبت نام اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید