انتخابات پارلمانی زودتر از موعد در اتریش، شانس بالای کورس برای صدر اعظمی مجدد

به گزارش پرسینا بلاگ، انتخابات پارلمانی زودتر از موعد در حالی در اتریش شروع شده است که سباستین کورس، صدر اعظم سابق اتریش که دولت ائتلافی اش به دلیل رسوایی حزب آزادی از هم پاشید شانس بسیار خوبی برای موفقیت در این انتخابات دارد.

انتخابات پارلمانی زودتر از موعد در اتریش، شانس بالای کورس برای صدر اعظمی مجدد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، انتخابات مجلسی زودتر از موعد امروز (یکشنبه) در اتریش برگزار می شود. رسانه های این کشور از شروع رای گیری خبر داده اند. اتریشی ها امروز در پای صندوق های رای یک شورای ملی جدید را انتخاب می نمایند.

حدود 6.4 میلیون اتریشی واجد شرایط رای دادن برای شرکت در این انتخابات هستند.

دولت ائتلافی اتریش متشکل از حزب راست پوپولیستی آزادی و حزب خلق اتریش در بهار گذشته بعد از اینکه تنها یک سال و نیم از روی کار آمدن آن می گذشت به دلیل رسوایی رئیس حزب آزادی اتریش از هم فرو پاشید.

هاینتس کریستین اشتراخه، معاون صدر اعظم وقت اتریش از حزب آزادی، در پی انتشار یک فیلم ویدئویی و رسوایی بر سر دریافت یاری های اقتصادی غیرقانونی برای حزب متبوعش، استعفا کرد. اشتراخه همچنین از سمت رهبری حزب راست گرای افراطی آزادی اتریش نیز استعفا داد.

این ویدئو مربوط به ماه جولای سال 2017 میلادی و قبل از برگزاری انتخابات مجلسی همان سال اتریش بوده است. این انتخابات در نهایت به روی کار آمدن دولت ائتلافی متشکل از حزب آزادی و حزب خلق اتریش در وین انجامید. انتشار این ویدئو به استعفای این سیاستمدار و صدر اعظم وقت اتریش و اعلام برگزاری انتخابات پیش از موعد منجر شد.

اولین نتایج انتخابات مجلسی زودتر از موعد اتریش بعد از بسته شدن مراکز اخذ رای در ساعت 17 به وقت محلی اعلام می شود.

نتیجه نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب خلق اتریش به رهبری سباستین کورس، می تواند حتی از نتایج انتخاباتی سال 2017 خود پیشی گرفته و حدود یک سوم آراء شهروندان را به دست آورد. همچنین تشکیل یک ائتلاف مجدد با حزب راست افراطی آزاد اتریش نیز بعید به نظر نمی رسد.

دولت سباستین کورس بعد از رسوایی حزب آزادی اتریش در اواخر ماه می با رای عدم اعتماد مجلس سقوط کرد. نوربرت هوفر، رئیس جدید حزب آزادی اتریش اعلام نموده است که مجددا می خواهد به دولت ائتلافی باز شود.

به این ترتیب نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که سباستین کورس، شانس بسیار خوبی در دستیابی مجدد به مقام صدر اعظمی اتریش دارد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1683

به "انتخابات پارلمانی زودتر از موعد در اتریش، شانس بالای کورس برای صدر اعظمی مجدد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات پارلمانی زودتر از موعد در اتریش، شانس بالای کورس برای صدر اعظمی مجدد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید