البرز هفت هزار کلاس درس کم دارد

به گزارش پرسینا بلاگ، کرج - خبرنگاران - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز خاطرنشان کرد: با توجه به کثرت جمعیت دانش آموزی، این استان حدود هفت هزار کلاس درس کم دارد.

البرز هفت هزار کلاس درس کم دارد

محمد دلاوریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی در البرز هم اکنون شاهد تغییر کاربری بعضی از فضاهای آموزشی حتی آبدارخانه ها به کلاس درس هستیم.

وی با اشاره به اینکه به علت مهاجرت پذیری، سالانه 12 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی البرز افزوده می گردد، اعلام کرد: برای تامین احتیاجهای آموزشی البرز باید هر سال 400 کلاس درس جدید در این استان ساخته گردد.

دلاوریان یادآورشد: حدود 50 درصد فضاهای آموزشی موجود در البرز احتیاج به مقاوم سازی، تخریب و بازسازی دارند و این در سالی است که یکی از دغدغه های اصلی ما را تامین زمین برای ساخت فضاهای آموزشی جدید در این استان تشکیل می دهد.

وی توضیح داد: تراکم دانش آموزی در کلاس های درس البرز 40 نفر است در حالی که استاندارد تراکم دانش آموزی در کلاس های درس 24 نفر است.

دلاوریان ادامه داد: بیش از 50 درصد مدارس البرز نیز 2 نوبتی است یعنی 500 مدرسه این استان به صورت دو شیفت فعالیت دارد.

وی افزود: ایجاد فضاهای جدید در مناطق کم برخوردار کرج نیز از دیگر محورهایی است که در آموزش و پرورش البرز باید به آن نگاه ویژه ای داشته باشیم.

وی تاکید نمود: در بودجه 98 ، اعتبارات دولتی خوبی برای ساخت کلاس درس در البرز در نظر گرفته شده اما به دلیل کمبود شدید فضای آموزشی در این استان احتیاج به حمایت و مشارکت های مردمی داریم.

استان البرز با 460 هزار دانش آموز دارای ،یک هزارساختمان ساختمان آموزشی با بیش از 2 هزارکد مدرسه دارد.

2819/ 6155

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 404

به "البرز هفت هزار کلاس درس کم دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "البرز هفت هزار کلاس درس کم دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید