افراد مبتلا به آنفولانزا بیشتر در معرض خطر حمله قلبی اند

به گزارش پرسینا بلاگ، مطالعه ای تازه نشان می دهد افرادی که به آنفولانزا مبتلا می شوند، تا یک هفته پس از تشخیص این ویروس، بیشتر در معرض خطر حمله قلبی اند.

افراد مبتلا به آنفولانزا بیشتر در معرض خطر حمله قلبی اند

به گزارش پی آی مدیا، کارشناسان گفتند که این خطر در هفت روز اول پس از مثبت شدن جواب آزمایش ابتلا به ویروس در یک فرد، در مقایسه با یک سال قبل یا بعد از آن، می تواند شش برابر بیشتر باشد. به گفته این کارشناسان، این نتایج بر اهمیت برنامه واکسیناسیون آنفولانزا و بعلاوه مطلع کردن پزشکان معالج بیماران مبتلا به آنفلوانزا از علائم حمله قلبی تاکید دارد.

گروهی از پژوهشگران هلندی نتایج آزمایش های 16 آزمایشگاه در سراسر هلند را تجزیه و تحلیل کردند و آن ها را با سوابق مرگ و بستری شدن در بیمارستان مقایسه کردند. آزمایشگاه ها بین سال های 2008 تا 2019، حدود 26 هزار و 221 مورد ابتلا به آنفولانزا را تایید نموده اند. در میان این گروه، 401 بیمار یک سال قبل یا بعد از آنفولانزا دچار حمله قلبی شدند؛ برخی از آن ها بیش از یک حمله قلبی داشتند و محققان در مجموع، 419 حمله قلبی را ثبت کردند.

از 419 حمله قلبی، 25 مورد در هفت روز اول پس از تشخیص آنفولانزا، 217 مورد در سال قبل از تشخیص و 177 مورد در سال پس از تشخیص آنفولانزا بدون احتساب هفت روز اول بود.

بر اساس این مطالعه که ماه آوریل به کنگره اروپایی میکروبیولوژی بالینی و بیماری های عفونی در کپنهاگ ارائه شد، بیش از یک سوم (35 درصد) از بیمارانی که دچار حمله قلبی شدند (139 نفر) به هر دلیلی طی یک سال پس از تشخیص آنفولانزا، جان خود را از دست دادند.

پژوهشگران محاسبه کردند که احتمال حمله قلبی در افراد هفت روز پس از تشخیص آنفولانزا 6.16 برابر بیشتر از سال قبل یا بعد از آن بود. اما زمانی که آن ها داده ها را از سوابق مرگ ومیر حذف کردند، افزایش خطر حمله قلبی در هفته اول 2.42 برابر بیشتر از سال قبل یا بعد از آنفلوانزا بود.

کارشناسان چنین نظر می دهند که ترکیب واکنش بدن به ویروس آنفولانزا و توانایی ویروس در ایجاد چسبندگی بیشتر خون می تواند باعث این ارتباط باشد.

دکتر آنه مارین دو بوئر، نویسنده اصلی این مطالعه از مرکز پزشکی دانشگاه اوترخت در هلند، گفت: با توجه به پیامدهای احتمالی سلامت عمومی ارتباط بین بیماری ویروسی آنفولانزا و حملات حاد قلبی، نشان دادن استحکام نتایج در یک جمعیت موردبررسی متفاوت اهمیت زیادی دارد.

نتایج ما راهبردهای پیشگیری از بیماری آنفولانزا از جمله واکسیناسیون را تایید می نماید. آن ها بعلاوه بر افزایش توجه پزشکان و بیماران مبتلا به آنفولانزای بستری در بیمارستان به علائم حمله قلبی تاکید می نمایند.

اگرچه از نتایج ما تعیین نیست آیا مبتلایان به آنفولانزای خفیف نیز در معرض خطرند یا نه، عقل حکم می نماید که آن ها هم از این ارتباط مطلع باشند.

دکتر سونیا بابو نارایان، دستیار مدیر پزشکی در بنیاد قلب بریتانیا، در خصوص این مطالعه گفت: این داده های اولیه اخیر از هلند با آنچه می دانیم همخوانی دارد؛ یعنی حملات قلبی می توانند بیشتر در طول بیماری یا در مدت کوتاهی پس از یک دوره آنفولانزا اتفاق بیفتند. این امر بر احتیاج به افزایش مطلعی عمومی در خصوص علائم حمله قلبی تاکید دارد و در وهله اول، اهمیت پیشگیری از آنفولانزا به ویژه در میان افراد مسن را برجسته می نماید.

منبع: فوت و فن / independentpersian.com
انتشار: 14 فروردین 1402 بروزرسانی: 14 فروردین 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8229

به "افراد مبتلا به آنفولانزا بیشتر در معرض خطر حمله قلبی اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد مبتلا به آنفولانزا بیشتر در معرض خطر حمله قلبی اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید