اثر مستندساز قزوینی در راه جشنواره ویدئو آرت کلمبیا

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/قزوین آخرین بیگ بَنگ ساخته نیما حسن بیگی مستندساز قزوینی به سومین جشنواره بین المللی ویدئو آرت کلمبیا راه یافت.

اثر مستندساز قزوینی در راه جشنواره ویدئو آرت کلمبیا

آخرین بیگ بَنگ یک ویدئوی تجربی و امپرسیونیسیتی با تِم آپوکالیپتویی است که نیما حسن بیگی در آن طی مدت دو دقیقه و 28 ثانیه طلوع و نابودی دنیا را به تصویر می کشد.

این اثر به سومین جشنواره بین المللی ویدئو آرت Faenza که از 27 تا 30 ماه می 2020 در شهر بوگوتا در کشور کلمبیا برگزار می گردد راه یافته است.

به گزارش خبرنگاران، ویدئو آرت یا هنر ویدئویی شامل داده های صوتی و تصویری است که ذخیره سازی و پخش و بازخورد اطلاعات در آن بسیار گوناگون است. ویدئو آرت قواعد سینما، حتی سینمای تجربی را نیز به رسمیت نمی شناسد. چراکه ممکن است آشکارا فاقد روایت، دیالوگ و طرح باشد. در دایرهٔ برنامه سازی های تلویزیونی هم نمی گنجد. ویدئو آرت همان گونه که در مرز میان تجدید، مفهوم، زمان و اجرا زندگی می نماید، هنرهای عکاسی دیجیتال، سینما، پرفورمنس و خلاصه تمامی رسانه های نوین را به خدمت می گیرد.

جنگ و صلح تازه ترین اثر مستندساز قزوینی

با سرانجام تدوین فیلم جنگ و صلح این مستند کوتاه ساخته حسن بیگی آماده نمایش شد. این فیلم هفت دقیقه ای مستندی تجربی و فرمالیستی در نکوهش جنگ و ستایش صلح است. در این فیلم با یاری نقاشی های بچگانه و عکس های آرشیوی، فاجعه جنگ و موهبت صلح به تصویر کشیده می گردد.

راوی فیلم جنگ و صلح هلیا حسن بیگی هشت ساله و تهیه کننده و کارگردان آن نیما حسن بیگی است. تصویر و تدوین و صداگذاری این فیلم بر عهده میثم آقاجانزاده بوده و پژوهش و نگارش فیلمنامه آن را صبا کاظمی انجام داده است.

به گزارش خبرنگاران، نیما حسن بیگی نویسنده و مستندساز قزوینی متولد 1361 ست، وی کار هنری را از سال 1380 با داستان نویسی آغاز نموده و از سال 1384 با حضور در کارگاه های نمایشنامه نویسی دکتر حمید امجد در موسسه فرهنگی هنری کارنامه به طور جدی و حرفه ای به نمایشنامه نویسی پرداخته است. در سال 1385 با حضور در انجمن سینمای جوانان ایران به فیلمنامه نویسی و فیلمسازی روی آورده است. از 1387 تا امروز به عنوان نویسنده و فیلمساز با انجمن سینمای جوانان، حوزه هنری و صدا و سیمای ایران همکاری دارد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4481

به "اثر مستندساز قزوینی در راه جشنواره ویدئو آرت کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر مستندساز قزوینی در راه جشنواره ویدئو آرت کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید