اتحادیه اروپا، شرکت نایکی را جریمه کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، شرکت فراوری پوشاک و لوازم ورزشی نایکی آمریکا به دلیل انجام بعضی تخلفات در فروش محصولاتش در قاره سبز، از سوی اتحادیه اروپا جریمه نقدی شد.

اتحادیه اروپا، شرکت نایکی را جریمه کرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ESPN، اتحادیه اروپا، شرکت فراوری پوشاک و لوازم ورزشی نایکی را به دلیل خودداری از فروش فرا مرزی محصولات فوتبالی متعلق به تعدادی از باشگاه های مطرح اروپایی، 12.5 میلیون یورو جریمه نقدی کرد.

طبق اعلام اتحادیه اروپا، تخلفات شرکت نایکی مربوط به یک بازه زمانی 13 ساله در فاصله سال های 2004 تا 2017 می گردد و در مورد خودداری این شرکت از فروش کالاهایی با برند باشگاه های بارسلونا، منچستریونایتد، یوونتوس، اینتر، رم و فدراسیون فوتبال فرانسه می گردد.

این سازمان با توجه به نقش نایکی به عنوان تنها دارنده مجوز فراوری و توزیع قانونی محصولات مرتبط با باشگاه های نامبرده، خودداری این شرکت آمریکایی از فروش محصولات باشگاه های اروپایی طرف قرارداد را نقض تعهداتش دانسته و آن را به صرفاً در نظر دریافت منافع سازمانی متهم نموده است.

مجازات سوی اتحادیه اروپا برای طرف آمریکایی بعد از تحقیقاتی درباره عملکرد این شرکت در حوزه فروش الکترونیکی در بلوک مشتمل بر 28 کشور اروپایی اجرا شده چرا که این اتحادیه تأکید ویژه ای بر رشد مالی با استفاده از تجارت آنلاین دارد.

طبق گفته مارگارت وستاگر، یکی از مأموران عالی رتبه اتحادیه اروپا، اعلام نمود که کم کاری نایکی در حوزه فروش آنلاین، باعث محروم شدن بسیاری از طرفداران فوتبال در کشورهای مختلف اروپایی از فرصت خرید محصولات مرتبط با تیم های محبوب شان شده است.

او گفت: نایکی از فروش بسیاری از محصولات باشگا ه و تیم های طرف قراردادش در کشورهای مختلف خودداری نموده که این اتفاق باعث کاهش گزینه های آنها برای خرید و افزایش قیمت ها شده است.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 294

به "اتحادیه اروپا، شرکت نایکی را جریمه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا، شرکت نایکی را جریمه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید