ابداع چراغ مطالعه هوشمندی که برای بچه ها کتاب می خواند

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران ایرنا به نقل از مجله انگلیسی دزین (Dezeen) نوشت: این چراغ مطالعه که کلووا (Clova) نام دارد با استفاده از بینایی کامپیوتر و فناوری هوش مصنوعی متن و تصاویر یک کتاب را به گفتار تبدیل می نماید. دستیار مجازی مکمل این چراغ هوشمند نیز همزمان با شرح معانی کلمات و پاسخ به سوالات بچه ها، به یادگیری آنها یاری می نماید.

ابداع چراغ مطالعه هوشمندی که برای بچه ها کتاب می خواند

جیمز کیم سرپرست تیم طراحی کلووا می گوید: برای آن که مهارت های فکری، تمرکز، تخیل و خلاقیت بچه ها رشد کند باید به طور منظم برایشان کتاب خوانده گردد اما تمام والدین نمی توانند آنقدر که می خواهند برای فرزندانشان کتاب بخوانند. این چراغ مطالعه هوشمند با هدف ایجاد علاقه به مطالعه، به بچه ها این شانس را می دهد تا هروقت خواستند به کتاب مورد علاقه شان گوش نمایند.

این محصول خلاقانه در فالب یک چراغ مطالعه معمولی طراحی شده است؛ در مرکز آن یک چراغ ال ای دی به شکل حلقه و یک دوربین کوچک وجود دارد که از فناوری تشخیص تصویر برای کدگشایی از تصاویر استفاده می نماید و کلمات را نیز با استفاده از نویسه خوان نوری (OCR) تشخیص می دهد.

اطلاعات ورودی از دوربین، پس از آن که توسط هوش مصنوعی ابری سیستم تحلیل شد به گفتار تبدیل می گردد.

روخوانی با صدای طبیعی و لهجه بومی

به گفته کیم، این چراغ مطالعه با تکیه بر فناوری ترکیب صدا متن ها را با صدایی طبیعی می خواند تا تجربه ای دلنشین و سرگرم نماینده را برای مخاطب خلق کند. این محصول همچنین می تواند کتابهای ژاپنی و انگلیسی را نیز با صدایی شبیه به صدای انسان و لهجه بومی روخوانی نموده و بچه ها را به یادگیری این زبان ها علاقمند کند.

از دیگر ویژگی های این دستگاه هوشمند این است که می تواند با درک و تحلیل عوامل محیطی اثرگذار بر تجربه مطالعه، نور خود را به نحوی تنظیم کند که چشمها به هنگام نگاه به صفحات کتاب اذیت نشوند.

امید می رود این محصول در جایی که والدین فرصت کافی برای بازی با فرزندانشان را ندارند، به عنوان یک روش مستقل تفریحی جای گوشی های هوشمند را بگیرد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5027

به "ابداع چراغ مطالعه هوشمندی که برای بچه ها کتاب می خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع چراغ مطالعه هوشمندی که برای بچه ها کتاب می خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید