آیا گوشی های گیمینگ واقعاً غیرضروری هستند؟

به گزارش پرسینا بلاگ، طی سال های گذشته، گوشی ها از گجت هایی که صرفاً از پس ارسال پیامک و تماس دریافت برمی آمدند، به نوعی کامپیوترهای پیشرفته بدل شده اند. در ادامه پیشرفت گوشی های هوشمند، این گجت ها از قابلیت هایی بهره مند شدند که پیش از این برای بهره گیری از آن ها نیازمند استفاده از وسایل مختلفی بودیم. از میان آن ها می توانیم به مورد ساده ای مانند ماشین حساب تا موارد پیشرفته ای مانند MP3 پلیرها و دوربین ها اشاره کنیم که این موارد و تعداد زیادی از قابلیت های دیگر حالا در یک گجت کوچک قرار گرفته است. سؤالی که در اینجا مطرح می گردد این است که با توجه به این روند، چرا نباید گوشی های گیمینگ وجود داشته باشند؟

آیا گوشی های گیمینگ واقعاً غیرضروری هستند؟

گوشی های گیمینگ می توانند غیرضروری تلقی شوند

بیشتر گوشی های هوشمند امروزی، به راحتی می توانند انواع و اقسام بازی ها را اجرا نمایند اما در سال های اخیر، عرضه گوشی های گیمینگ که به صورت تخصصی حول این محور فعالیت می نمایند، افزایش یافته است. روی هم رفته، گوشی های گیمینگ پدیده نوظهوری محسوب می شوند و به همین خاطر بهتر است از زرق وبرق پیرامون آن فراتر برویم و خاطرنشان کنیم که بعضی از مزیت های این گوشی ها، در بلندمدت در صنعت گوشی های هوشمند تأثیرگذار خواهند بود.

در حال حاضر، برای انجام بازی های کامپیوتری گجت های زیادی وجود دارد که از سال ها پیش کامپیوترها و کنسول ها در این زمینه شهرت زیادی دارند ولی موفقیت محصولاتی مانند نینتندو 3DS و سوئیچ باعث شد که تولیدنمایندگان متوجه تقاضای بالا برای گجت های گیمینگ پرتابل شوند. با وجود اینکه گوشی های هوشمند امروزی از لحاظ اجرای بازی ها توانایی زیادی دارند، ولی همانطور که می دانید در این زمینه تجربه کاربری چندان ایدئالی را به ارمغان نمی آورند.

مشکل اجرای بازی ها در گوشی های معمولی

مهم ترین مشکل گوشی های معمولی برای اجرای بازی ها، مربوط به عمر باتری است و ضمناً پس از صرف کمی وقت برای اجرای بازی، این گوشی ها معمولاً بسیار داغ می شوند که همین موضوع منجر به کاهش بیش از پیش عمر باتری و ضعیف شدن عملکرد کلی گوشی می گردد. ضمناً با توجه به اینکه صدها گوشی اندرویدی مختلف وجود دارد، باید به موضوع بهینه سازی هم اشاره کنیم که مطمئناً توسعه دهندگان این بازی ها نمی توانند بازی خود را برای تمام گوشی ها بهینه سازی نمایند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

دوربین پاپ آپ بهترین راهکار برای کاهش حاشیه های نمایشگر است

مزایای گوشی های گیمینگ

باتری بهتر و نرم افزار بهینه شده

گوشی های گیمینگ معمولاً از باتری های بزرگ تر و سیستم های خنک نماینده بهتری نسبت به پرچم داران استفاده می نمایند. پیش از این، کمپانی هایی مانند انویدیا در گذشته به توسعه فروشگاه های مجازی برای ارائه بازی های مختص گجت های خود روی آورده اند و در این زمینه می توانیم به شرکت Razr هم اشاره کنیم که برای این موضوع کارهایی انجام داده است.

نمایشگر و صدای بهتر

حتی اگر علاقه ای به گوشی های گیمینگ نداشته باشید، باز هم نمی توانید نمایشگر 120 هرتز Razer Phone را نادیده بگیرید که کیفیت فوق العاده ای به ارمغان می آورد و در همین زمینه می توانیم به نمایشگر شیائومی بلک شارک 2 هم اشاره کنیم که زمان پاسخ دهی آن فقط 43.5 میلی ثانیه است. علاوه بر نمایشگرهای با کیفیت، گوشی های گیمینگ در زمینه صدا هم حرف زیادی برای گفتن دارند که این قابلیت ها به غیر از اجرای بازی ها، تماشای ویدیو یا گوش دادن به موسیقی را هم لذت بخش تر می نماید.

شخصی سازی گسترده تر

علاوه بر موارد ذکر شده، بیشتر گوشی های گیمینگ با بهره گیری از قابلیت های نرم افزاری، حین اجرای بازی با غیرفعال کردن پردازش های پس زمینه و نوتیفیکیشن ها، تجربه کاربری را بهبود می بخشند. حتی بعضی از آن ها، شخصی سازی گسترده ای را برای کاربران امکان پذیر می نمایند تا مثلاً بتوانند سرعت پردازنده، رزولوشن نمایشگر و دیگر بخش های موردنظر خود را تنظیم نمایند. با ارائه این قابلیت ها، کاربران می توانند از نهایت توانایی های گوشی مذکور بهره ببرند یا اینکه با کاهش قدرت کلی، در مصرف باتری صرفه جویی نمایند.

تعداد بیشتر دکمه های فیزیکی

تعدادی از گوشی های گیمینگ مانند نوبیا رد مجیک و ASUS ROG Phone از دکمه های فیزیکی بیشتری بهره می برند که به گیمرها اجازه می دهند حین انجام بازی ها کنترل راحت تری بر روند بازی داشته باشند. حتی اگر این دکمه ها برای بازی ها مورد استفاده قرار نگیرند، کاربران می توانند با تغییر کارکرد آن ها، وظایف موردنظر خود را برای آن ها تعریف نمایند.

سخن آخر

هدف از نگارش این مطلب این نیست که بگوییم همین الان باید یک گوشی گیمینگ خریداری کنید یا اینکه گوشی های گیمینگ از همه لحاظ فوق العاده هستند. بلکه می خواهیم این موضوع را مطرح کنیم که در گذشته هم گجت هایی روانه بازار شده اند که در ابتدا بیش از هر چیز دیگری، پر زرق وبرق بوده اند و چندان کاربردی محسوب نمی شدند ولی در نهایت بعضی از ویژگی های آن ها به گوشی های هوشمند مدرن راه پیدا نموده است.

به عنوان مثال می توانیم به دوربین دوگانه گوشی های HTC اشاره کنیم و اینکه موتورولا که در سال 2011 گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت عرضه کرد یا مثلاً نباید سیستم تشخیص چهره را از قلم بیندازیم که ابتدا در سال 2005 در گوشی ها عرضه شد ولی طی چند سال گذشته دوباره محبوبیت زیادی پیدا نموده است.

به همین خاطر شاید گوشی های گیمینگ از دوران خود جلوتر باشند یا شاید هم مانند گوشی های دارای نمایشگرهای سه بعدی هیچ وقت نتوانند مشتریان زیادی پیدا نمایند و در نهایت ناپدید شوند. اگرچه شاید در نگاه اول این گجت ها غیرضروری به نظر برسند، ولی باید چشم انداز وسیع تری را نگاه کنیم و پتانسیل های آن ها را در نظر بگیریم.

این ویژگی های گوشی های هوشمند کاربردی اند یا صرفاً پرزرق وبرق هستند؟

منبع: Phandroid

پی

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 282

به "آیا گوشی های گیمینگ واقعاً غیرضروری هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا گوشی های گیمینگ واقعاً غیرضروری هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید