آیا ترامپ با اعلام وضعیت اضطرار ملی در تحقق اهدافش پیروز می گردد؟

به گزارش پرسینا بلاگ، اقدام رئیس جمهور آمریکا برای اعلام وضعیت اضطرار ملی جهت تأمین بودجه مربوط به دیوار حائل مرزی با موانع و چالش هایی روبه رو است.

آیا ترامپ با اعلام وضعیت اضطرار ملی در تحقق اهدافش پیروز می گردد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیراً برای تأمین بودجه لازم جهت ساخت یک دیوار حائل در مرز با مکزیک وضعیت اضطرار ملی خاطرنشان کرد.

ترامپ در فرمانی که برای اعلام این وضعیت منتشر نموده ادعا نموده شرایط در مرز جنوبی آمریکا به مرز یک بحران انسانی و امنیتی رسیده که ادامه آن اساس منافع ملی و امنیت ایالات متحده را تهدید می نماید. تحت این شرایط، کنگره بایستی پولی را که تا کنون از اعطای آن به ترامپ امتناع ورزیده بود، در اختیار دولت قرار دهد.

روزنامه واشنگتن پست نوشته ترامپ در جلسه ای که برای شرح درباره اعلام این وضعیت برگزار نموده، اظهارات بسیار نادرستی مطرح نموده و حتی آمارهای دولت خودش را هم زیر سؤال برده است. رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگاری که با ارائه آمارهای رسمی استدلال هایش درباره وضعیت امنیتی در مرزهای جنوبی را زیر سؤال برد، فقط گفت: ارقامی که شما ارائه دادید غلط است. سؤال شما جعلی است. او سپس گفت که زمان حرف های او را اثبات خواهد نمود.

رئیس جمهور آمریکا، اما اکنون به دلیلی غیر از طرح این نظرات غیرکارشناسی مورد انتقادهای شدید قرار گرفته. او از سوی محافل سیاسی و قانونگذاران کنگره به سوءاستفاده از قدرت متهم شده. منتقدان می گویند اعلام وضعیت اضطراری برای تأمین بودجه ای که کنگره با آن مخالفت نموده، اولاً به رسمیت نشناختن اصل تفکیک قوا است و دوم، ممکن است به شکل گیری رویه هایی دیکتاتورمأبانه منجر گردد.

در این گزارش، به معرفی اختیار رئیس جمهور آمریکا برای اعلام وضعیت اضطراری و چالش های پیشِ روی ترامپ خواهیم پرداخت.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 110

به "آیا ترامپ با اعلام وضعیت اضطرار ملی در تحقق اهدافش پیروز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ترامپ با اعلام وضعیت اضطرار ملی در تحقق اهدافش پیروز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید