آمریکا و طالبان پیشرفتی درباره کاهش خشونت ها نداشتند

به گزارش پرسینا بلاگ، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که در مذاکرات آمریکا و طالبان درباره کاهش خشونت ها و یا آتش بس هیچ پیشرفتی صورت نگرفته است.

آمریکا و طالبان پیشرفتی درباره کاهش خشونت ها نداشتند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در یک نشست خبری با تاکید بر ضرورت پذیرفتن آتش بس توسط طالبان گفت که این گروه باید وارد مصاحبه های مستقیم با دولت گردد.

وی اضافه کرد: اگر طالبان حاضر به آتش بس نگردد متاسفانه کوشش های ما برای تامین صلح به جایی نخواهد رسید.

صدیقی تاکید نمود که رئیس جمهور افغانستان و ترامپ در دیداری که در پایگاه هوایی بگرام داشتند توافق کردند تا آتش بس باید پیش شرطی برای مذاکرات بین الافغانی باشد.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اضافه کرد که در مصاحبه های آمریکا و طالبان در قطر درباره کاهش خشونت ها و یا آتش بس هیچ پیشرفتی ایجاد نشده است.

وی ادامه داد که انتها دادن به جنگ و برقراری صلح اولویت دولت افغانستان است و تاکید نمود که دولت و مردم افغانستان همیشه بر برقراری آتش بس پافشاری نموده اند.

صدیقی در حالی می گوید؛ رئیس جمهور آمریکا اعلام آتش بس را به عنوان پیش شرط توافق صلح و شروع مذاکرات بین الافغانی می داند که طالبان تاکید نموده است که مصاحبه ها تنها درباره کاهش خشونت ها جریان دارد.

سخنگوی طالبان اخیراً در بیانیه ای گفته بود که مذاکرات این گروه با آمریکا درباره امضای توافقنامه صلح و چگونگی مراسم آن جریان دارد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3115

به "آمریکا و طالبان پیشرفتی درباره کاهش خشونت ها نداشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و طالبان پیشرفتی درباره کاهش خشونت ها نداشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید