آقای روحانی! ظاهرا دولت جهت جهش تولید را در خرد کردن استخوان کارگران یافته است

به گزارش پرسینا بلاگ، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در واکنش به افزایش 21 درصدی دستمزد کارگران در سال 99 طی نامه خطاب به رئیس جمهور نوشت: ظاهرا دولت جهت جهش تولید را در خرد کردن استخوان کارگران یافته است.

آقای روحانی! ظاهرا دولت جهت جهش تولید را در خرد کردن استخوان کارگران یافته است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در واکنش به افزایش 21 درصدی دستمزد کارگران در سال 99 طی نامه خطاب به رئیس جمهور نوشت: ظاهرا دولت جهت جهش تولید را در خرد کردن استخوان کارگران یافته است.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای حسن روحانی

رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران

باسلام

همانطور که مستاحضرید شورای عالی کار در آخرین مصوبه خود در مورخ 20 فروردین سال 1399 اقدام به افزایش 21 درصدی حداقل مزد در سال 99 کرده است؛ اقدامی که خلاف صریح و مبیّن قوانین کشور است چراکه در ماده 41 قانون کار جمهوری اسلامی آمده است که : شورای عالی کار همه ساله موظف است میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای ذیل مشخص نماید :1- حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می شود .2- حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه ای باشد تا زندگی یک خانواده ، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می شود را تامین نماید .

بنابر آمارهای صادر شده از ناحیه بانک مرکزی ، تورم سال 98 ، چیزی درحدود 41 درصد بوده است و میزان هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره نیز بیش از یک میلیون تومان افزایش یافته. لذا رشد 21 درصدی حداقل حقوق هیچ تناسبی با قانون ندارد و از اساس خلاف نص صریح قانون می باشد.

با توجه به ترکیب نمایندگان دولت ، کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار ، همواره نظر دولت مشخص کننده نهایی میزان افزایش دستمزدهاست. این بسیار مایه تاسف است که دولتی که میبایست حامی ضعفا باشد ، نه تنها درسیاست های اقتصادی حمایتی از کارگران و دهک های پایین نمیکند بلکه حتی در شورای عالی کار نیز رای خود را برخلاف قانون ، در جهت تعمیق مسائل اقتصادی کارگران واگذار میکند و ظاهرا جهت جهش تولید را از راه خُرد کردن استخوان های کارگران می جوید.

ما به طور مشخص خواستار آن هستیم که دولت از این اقدام خلاف قانون خود دست بردارد و با معیار قرار دادن قوانین ، جلسه شورای عالی کار را مجددا تشکیل داده و حداقل دستمزدها را مطابق با نرخ تورم و قانون ، حداقل 41 درصد ، افزایش دهند در غیر اینصورت از این اقدام غیر قانونی دولت به قوه قضائیه شکایت می بریم و علاوه بر آن هر بحرانی را که در نتیجه مسائل اقتصادی کارگران بوجود بیاید ، اعم از اعتراضات اجتماعی و تبعات روانی و اقتصادی آن ، مستقیما دولت متبوع آقای روحانی و شخص آقای روحانی را به عنوان رئیس دولت مقصر خواهیم شناخت .

سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4043

به "آقای روحانی! ظاهرا دولت جهت جهش تولید را در خرد کردن استخوان کارگران یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقای روحانی! ظاهرا دولت جهت جهش تولید را در خرد کردن استخوان کارگران یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید